رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تشیع: ریشه‌ ها و باورهای عرفانی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
تشیع؛ ریشه‌ ها و باورهای عرفانی، نام اثری است که محمدعلی امیرمعزّی، محقق ایرانی مقیم فرانسه، مؤلف آن است. این کتاب در اصل به زبان انگلیسی با عنوان The Spirituality of Shī‛ī Islam در سال ۲۰۱۱ با همکاری مؤسسه مطالعات اسماعیلیه در لندن منتشر شد. ترجمه فارسی نه چندان خوب آن به توسط نورالدین الله‌دینی به همت انتشارات نامک در سال ۱۳۹۴ منتشر شده است. غلطهای فاحش در ضبط اسامی اشخاص و کتابها بعلاوه مواردی از ترجمه مبهم این احتمال را تقویت می‌کند که مؤلف ترجمه فارسی را ندیده باشد، هر چند در ابتدای کتاب به نقل از او یک یادداشت یک سطری در تشکر از مترجم و ناشر آمده است.
مؤلف این اثر از معدود صاحب‌نظران ایرانی مقیم اروپا دربارۀ مطالعات تاریخ شیعۀ دوازده امامی است. جنبه‌های مختلف امام‌شناسی شیعه در این کتاب با مهارتی روش‌ شناسانه عرضه می‌شود. صراحت و وضوح کلام، همراه با دقت و موشکافی در ارائه خوانشی امام‌ شناسانه از احادیث شیعه، از ویژگی‌های این پژوهش علمی در تشیع باطنی است. محتوای کتاب کوشش مهم و کم‌سابقه‌ای برای درک علمی جوانب معنوی شیعی و زمینه‌ای وسیع و دقیق برای فهم متون و باورهای تشیع باطنی فراهم می‌آورد. تسلط نویسنده به مطالعات اسلامی غربی و آشنایی عمیقش با گنجینۀ متون شیعی از قرن دوم ه.ق تا عصر ملاصدرا و مشایخ معاصر سلسله‌های عرفانی و نیز روش‌شناسی تاریخی – انتقادی در این اثر به خوبی مشهود است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohsen4086050
mohsen4086050
1400/01/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تشیع: ریشه‌ ها و باورهای عرفانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تشیع: ریشه‌ ها و باورهای عرفانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک