رسته‌ها
پیک دانش آموز - شماره ۷ - دی ۱۳۴۹
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 5 رای
نخستین شمارهٔ این مجله در ۱۶ صفحه و به بهای ۳ ریال عرضه شد. سردبیر نخستین شماره‌های پیک دانش‌آموز ایرج جهانشاهی بود. نام او هیچ‌گاه به عنوان سردبیر در مجلّه نیامد، اما عملاً نقش یک سردبیر را بازی می‌کرد.
سال‌های بعد اسماعیل سعادت و ایران گرگین هر یک مدتی سردبیری این مجله را بر عهده داشتند. اسماعیل سعادت عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و ایران گرگین سرویراستار فرهنگ‌نامهٔ کودک و نوجوان است.
در دی‌ماه ۱۳۵۷ کارکنان دفتر مذکور دست از کار کشیدند و در چهاردهمین سالگرد نشر پیک دانش‌آموز، انتشار این مجله با نام پیک متوقف شد.
در مهر ماه نخستین سال تحصیلی پس از انقلاب اسلامی ایران، همین مجله، تقریباً با همان نویسندگان سابق و البته بدون عنوان پیک و با نام دانش‌آموز روانهٔ مدرسه‌های کشور شد. سردبیر این نشریه، محمود حاج حکیمی بود و اسماعیل سعادت و ایران گرگین از نویسندگان فعال آن به‌شمار می‌آمدند. این مجله در دی ۱۳۵۹ کار خود را متوقف کرد.
در مهر ۱۳۶۱ مجله با عنوان تازهٔ رشد و نویسندگانی متفاوت دوباره به حیات خود ادامه داد. سردبیری این مجله با مصطفی رحمان‌دوست بود.

پیک دانش آموز - شماره ۷-دوره هفتم-نیمه دوم دی ماه ۱۳۴۹
برای کلاسهای چهارم و پنجم و ششم دبستان

در این شماره می‌خوانیم:
برای بابک درستکار/روز تولد اما رضا/سلام ای معلم بزرگوار/راز زندگی/رهبر جوانمردان/جدول/آیا میتوانیم در کره دیگری زندگی کنیم/لانه های جانوران/بخوانیم و بخندیم/شب بغداد/نامه های دوستان پیک/کتاب برای کتابخانه ما/جدول/نخستین قطار/کلمه و ترکیبهای تازه این شماره/نقاشی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
64
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/12/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیک دانش آموز - شماره ۷ - دی ۱۳۴۹

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پیک دانش آموز - شماره ۷ - دی ۱۳۴۹
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک