رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قهوه خانه های ایران
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
نخستین قهوه‌خانه‌ها در ایران در دوره صفویان و به احتمال زیاد در زمان سلطنت شاه تهماسب در شهر قزوین پدید آمد و بعد در زمان شاه عباس اول در شهر اصفهان توسعه یافت. با آمدن چای به ایران و کشت این گیاه در بعضی از مناطق شمالی ایران و ذائقه‌پذیر شدن طعم چای دم‌کرده میان مردم، کم‌کم چای جای قهوه را در قهوه‌خانه‌ها گرفت. قهوه‌خانه در ایران تحول و دگرگونی بزرگی در شکل گردهمایی‌های مردم و شیوه گذراندن اوقات فراغت و نوع سرگرمی‌های آنان فراهم آورد. در نهاد قهوه‌خانه دو مکتب مهم از هنرهای کلامی و تجسمی، یعنی نقالی و سخنوری (هنر کلامی) و نقاشی (هنر تجسمی) رشد و بالندگی یافت و در هر یک از این هنرها، هنرمندان بزرگی تربیت شدند. در این کتاب کوشیده شده تا چگونگی پیدایی قهوه‌خانه و روند شکل‌گیری و گسترش آن در ایران از قدیم تا به امروز به اختصار و همراه با تصویرهای به دست آمده از آنها نشان داده شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1399/12/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قهوه خانه های ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
2
خیلی جالب است اینگونه تحقیقات انسان شناختی.
ضمن تشکر بخاطر آماده‌سازی و آپلود این کتاب خوب و کمیاب، به عزیزان فرهنگ‌دوست توصیه می‌کنم برای ایبوک‌سازی کتابهایی که تصویر دارند از نرم افزار ScanTailor استفاده کنند، خروجی صفحات عکس‌دار (سیاه و سفید) در این برنامه با وجود حجم کم از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود.
کتابهایی که بصورت خام و بدون استفاده از برنامه‌هایی چون ScanTailor بصورت ایبوک درمی‌آیند (مانند همین کتاب) علاوه بر حجم بالا و کیفیت پایین صفحات مصورشان، در اکثر دستگاه‌های کتابخوان غیرقابل نمایش و درنتیجه غیرقابل خوانش هستند.
کتاب "کارت پستالهای تاریخی ایران" کتابیست کاملا تصویری که با همین نرم افزار تهیه شده و دوستان می‌توانند نتیجه نهایی را خود مشاهده کنند.
قهوه خانه های ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک