رسته‌ها
آفریقا، تاریخ یک قاره
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
کتاب آفریقا، تاریخ یک قاره، نوشته بزیل دیویدسون است که نخستین بار در سال ۱۹۶۶ چاپ و پخش شد. این کتاب، کتابی بسیار جامع،دقیق و عظیمی است که به صورت بنیادی به تاریخ، سرگذشت، جامعه، فرهنگ، مردم شناسی و قوم شناسی قاره آفریقا می پردازد.

قسمتی از کتاب :
کاپیتانها که بردگان را برای اندازه ‏های بدنی یا نیرومندی و یا زیبائی می ‏خریدند برای اطمینان یافتن از اینکه کالاها [برده ‏ها] طبق سیاهه هستند آزمایش های بیرحمانه‏ یی می ‏کردند، آنان را به زنجیر کشیده، در زیر عرشه نکبت بار و خفقان آور می‏ چپاندند. پس از این دوره تاریک، اروپائیان برای تصرف قسمت های مختلف افریقا دست به کار شدند. حرکت مزبور از سال ۱۸۷۵م با تصرف ساحل طلا از سوی انگلیس شروع شد. در ۱۸۸۱م فرانسه، تونس و بخشهایی از شمال افریقا را مستعمره خود نمود. آفریقای جنوب غربی توسط آلمان اشغال شد. سرزمین‏های بین کامرون و مستعمره پرتقالی آنگولا را فرانسویان تصاحب نمودند بعدا به غرب سودان و ماداگاسکار دست‏ یازیدند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
638
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1399/12/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آفریقا، تاریخ یک قاره

تعداد دیدگاه‌ها:
2
جناب omidrouzdar کتابهای انتخابی شما برای ایبوک‌ کردن بسیار نیکو هستند. دست‌مریزاد
البته جا دارد از مترجمان کتاب آقای ریاحی و خانم مولوی هم تشکر کنیم. کتابهایی که این دو نفر برای ترجمه انتخاب می‌کنند هم بسیار نیکو هستند. ضمن اینکه خانم مولوی گویا دستی هم در تألیف دارند و چند مجموعه داستان هم تألیف کرده‌اند.
آفریقا، تاریخ یک قاره
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک