رسته‌ها
شبیه سازی دیجیتال دنیای پارچه
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 3 رای
در دنیای امروزه مخصوصاً در دنیای مد و فشن پارچه یک کالای بسیار مهم و ارزشمند در صنعت و اقتصاد بوده، از زمانهای گذشته به عنوان یک کالای تجاری دادوستد میشده است. در زمان حال هم مخصوصاً در برندهای برتر کشورهای مدگرا مخصوصاً ایتالیا و فرانسه، یک کالای ارزشمند به شمار میرود. قطعاً روشهای تولید و درجه بندی پارچه از نظر جنس و رنگ بسیار به این کالا ارزش میدهد.
پارچه به خودی خود همانند خیلی از کالاهای دیگر به صورت خام کاربردی نخواهد داشت. اینجاست که هنر دست و خلاقیت های استادان در تبدیل آن به لباس و سایر وسایل پارچ های، ارزش گذاشته و به آن به عنوان یک هنر و تجارت در جهان شناخته شده است.
جدای از خلاقیت و هنر اینکه چطور و از چه طریقی از یک طاقه پارچه انواع لباس، انواع روکش مبلمان و .. تولید میشود. بستگی زیادی به میزان تجربه کاری و تجهیزات کاری دارد.

تبدیل یک طاقه پارچه به یک کالا، همانند معماری صنعتهای مختلف، نیازمند ایده و طرح اولیه هست که بتوان قبل از شروع کار، پارچه را به آن چیزی که مدنظر ماست، نزدیک تصور نمود و جدای از مسائل طراحی و بصری، بتوان مقدار مصرف وسایل تولید و خطاها را پیشبینی نمود.
از دید یک طراح متخصص در این زمینه، طراحی کالاهای پارچه ای هم قطعاً همانند دیگر صنعت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و از این طریق میتوان با مشتری یا برندها و تولیدی های معتبر، طبق سبک و سلیقه شان، وارد مذاکره شد و در نهایت کار را با طراحی آغاز نمود.
طراح با به کاغذ آوردن تصورات و ایده های خود، ابتدا پیش طرح ها و نمونه های اولیه طرح های خود را آماده میکند. اما با پیشرفت دنیای امروزی، مخصوصاً تکنولوژی و دنیای IT، خواه ناخواه، همه انتظارات بالاتری را در این زمینه پیدا کرده اند.
مثلاً در حوزه همین موضوعی که اشاره شد، در همین سالهای گذشته اخیر، طراح جهت ارائه کار خود به مشتری، به چند طرح کشیده شده بر روی کاغذ بسنده میکرد و البته مشتری هم توقع زیادتری در ذهن خود نداشت. اما امروزه با پیشرفت کردن الکترونیک و دنیای CG ، طراحان جهت ارائه دقیق و باکیفیت محصول خود، آن را در کامپیوتر توسط نرمافزارهای طراحی تکمیل و به مشتری ارائه میدهد.
یکی از نرمافزارهای بسیار تخصصی و مهم صنعت پارچه، نرمافزار مارولوس دیزاینر هست که هدف طراحی ۳ بعدی تمامی کالاهای پارچهای را دنبال میکند. این نرمافزار خیلی از هزینههای اضافی و اشتباه که از طرف نیروی انسانی به وجود می آید را از میان برداشته است.
همچنین در طراحی و اهداف خود، بسیار قدرتمند و سریع عمل میکند.
نرم افزار مارولوس دیزاینر، سالهای اخیر، در میان ایده پردازان و طراحان، در معماری، طراحی صنعتی و مخصوصاً خیاطی مورد استقبال قرار گرفته است.
در این کتاب، قصد داریم، یک آموزش جامع و کاربردی و به صورت پروژه محور در قالب ۲ پروژه در ۲ حوزه معماری خانه و مد و فشن، از این نرمافزار داشته باشیم. به امید اینکه بتوانیم در ایجاد کسب و کار در این حوزه قدم کوچکی برداشته باشیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
88
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mojtababionics
mojtababionics
1399/12/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شبیه سازی دیجیتال دنیای پارچه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شبیه سازی دیجیتال دنیای پارچه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک