رسته‌ها
اطلس تاریخ ایران
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 24 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 24 رای
این کتاب از سری مجموعه های اطلس ملی ایران تألیف سازمان نقشه برداری کشور میباشد. اطلس تاریخی فوق از دوره باستان تاجنگ تحمیلی ایران و عراق را با دقت مورد بررسی و مقایسه قرار داده است.

این کتاب در اصل نسخه به روز شده کتاب اطلس تاریخی ایران نوشته انتشارات دانشگاه تهران میباشد که در سال ۱۳۵۰ به مناسبت جشن های ۲۵۰۰ ساله منتشر شده بود. اطلس تاریخ ایران در سال ۱۳۷۸ به سرپرستی عده ای از متخصصان و توسط سازمان نقشه برداری کشور به چاپ رسید. این اطلس همراه با ۱۰۲ تصویر و ۶۲ نقشه تمام رنگی جزء اطلس های عمومی محسوب می شود. از جمله تلاشهایی که در دستیابی به ماخذ ومنابع بین المللی این منبع شده است ارتباط با دانشگاه توبینگن آلمان و دانشگاه اپسالای سوئد بود. این اطلس به تاریخ ایران از دوره ی باستانشناسی گرفته تا گیری سرزمین هل تمتی واستقرار دولت ماد، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان، خلافت اسلامی، طاهریان، زیدیان، صفاریان، سامانیان، غزنویان ،آل زیار، آل بویه، سلجوقیان ، اسماعیلیه، تیموریان، صفویان، افشاریان، زندیان، قاجاریان، پهلوی و جمهوری اسلامی می پردازد.
این کتاب ، کتابی بسیار جامع و نفیس درباره تاریخ کلی و جغرافیای تاریخی و قلمرو ایران در دوره های مختلف میباشد که به عنوان کتاب مرجع برای بسیاری از کتاب های تحقیقی و آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد. این کتاب توسط گروهی از اساتید برجسته دانشگاه های معتبر ایران در حوزه ی تاریخ و جغرافیا و به سرپرستی محمد مدد نوشته و گردآوری شده است و حاصل زحمات آنان و گروهی از متخصصین جغرافیا و کامپیوتر و نقشه برداری می باشد. هر بخش این کتاب توسط یکی از اساتید تألیف شده است. اساتید دست اندر کار در پروژه ی تألیف این کتاب عبارتند از : عباس زریابخوئی، عبدالحسین نوایی، عبدالحسین زرینکوب، محمدتقی امامیخوئی، رحمتالله فرهودی، پرویز ورجاوند، رضا رضازادهلنگرودی، ناصر تکمیلهمایون، یوسف مجیدزاده، محمدابراهیم باستانیپاریزی، عبدالمجید ارفعی، رضا شعبانی، سیدجلالالدین مدنی، صادق ملک شهمیرزادی، فاروق فرقانی، احسان اشراقی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
186
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1399/12/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اطلس تاریخ ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
3
اطلس تاریخ ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک