رسته‌ها
تاریخ اجتماعی ایران - جلد 7
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 17 رای
تاریخ اجتماعی ایران کتابیست که به جنبه‌های اجتماعی فرهنگ، اخلاق، ادبیات و سیاست در تاریخ ایران می‌پردازد. این کتاب در ۱۰ جلد به زبان فارسی توسط مرتضی راوندی تألیف شده‌ و یکی از مهم‌ترین مراجع در زمینه جامعه‌شناسی تاریخی ایران به‌شمار می‌رود.راوندی زمانی شروع به نوشتن تاریخ مردم این سرزمین کرد که خیلی ها همچنان بر این باور بودند که تاریخ جز شرح زندگی و جنگ های شاهان و امیران نیست و نوشتن از مردم، زندگی و مبارزات آنان، دردها و رنج هاشان و غم هایی که داشتند کاری نبود که موجبات خرسندی هیچ دست و دل به قدرت سپرده ای را فراهم آورد و برای همین هم بود که در این ۵۰ سال نه صدا و سیمایی به سراغش رفت و نه کسی بر سینه کوچک این مرد بزرگ مدالی نشاند.
راوندی در جلد هفتم از کتاب تاریخ اجتماعی ایران به تفریحات ایرانیان می پردازد. تفریحاتی همچون ورزش، شکار، لباس، مواد مخدر، میگساری، روسپی گری، بازی ها و ... که در ۱۰ فصل تالیف شده است.
این جلد از کتاب به تاریخچه فعالیت‌های ورزشی در ایران باستان، شکار حیوانات و تفریح باد و دام، وضع خوراک و پوشاک مردم، تاریخچه موسیقی و سازهای ایرانی، تاریخچه انتشار و شیوع مواد مخدر در ایران و وضع هنر و صنعت اختصاص پیدا کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
676
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1400/01/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ اجتماعی ایران - جلد 7

تعداد دیدگاه‌ها:
4
سلام انشا الله برای جلدهای بعدی باقیمانده مشکلی پیش نیاید
سلام. این مجموعه تا همین جلد برای اسکن در دسترس بود.

عرض ادب و احترام به دوستان عزیز در سایت ارجمند  «کتابناک» .. جلد هفتم کتاب تاریخ اجتماعی ایران به جلوه‌های ویژه ای از زندگی اجتماعی ایرانیان مانند :
تفریحات و سرگرمی هایی همچون ورزش، شکار، لباس، مواد مخدر، میگساری ، روسپیگری، بازیها و ... اختصاص دارد. .راوندی در این جلد از کتاب به تاریخچه فعالیتهای ورزشی در ایران باستان، وضع خوراک و پوشاک مردم، مشکلات
و مسائل جنسی در ایران، تاریخچه موسیقی و سازهای ایرانی، میگساری و باده نوشی و چگونگی استفاده از مواد دخانی و افیونی، زندگی روسپیان و قماربازان پرداخته و در
پایان نیز مطالبی پیرامون وضع هنر و صنعت آورده است.. نویسنده در مقدمه کتاب ضمن توضیحی دلایل  خود را از بیان بی پرده و صریح بعضی واقعیات زندگی اجتماعی ، از جمله آوردن مطالبی
در مورد مسائل جنسی جامعه ی ایران ، علاوه بر جنبه های تاریخی آن صرفاً برای بیداری و آگاهی نسل جوان و
جلوگیری از انحراف آنان دانسته است .. .البته باید دانست که مورخ ناگزیر است برای حفظ اصول و ضوابط تاریخی و توجه دادن مردم به نقاط
ضعف اجتماعی، از بیان انحرافات و وقایع ناگوار، هر چند ناهنجار و ملال آور خوداری نکند زیرا این مسایل بخشی از وضعیت اجتماعی و تاریخی مردم در دوره ای خاص بوده و هست . ..با سپاس مجدد از بانو مهسا برای تهیه و آپلود این نسخه ی پاکیزه و ارجمند.
عرض ادب و احترام بانو مهسا
ضمن سلام و تبریک سال نو به شما و سایر عزیزان جان در مجموعه ی کتابناک که چابکسواران عرصه ی اندیشه ورزی ، کتابخوانی و فرهنگ سازی در این وانفسای «آشفتگی فرهنگی» هستید.
برای همه ی شما عزیزان آرزوی بهترین ها را دارم اگر چه خودتان بهترین هستید.
اما منتظر مجلد هشتم کتاب ارزشمند تاریخ اجتماعی ایران که خودْ در ۲ جلد و با عنوان «زبان و ادبیات فارسی» تهیه شده است هستیم .
این مجلد ارزنده نیز به حیات ادبی ایران و ادباء و شاعران و روابط آنان با جامعه و مردم از قرون اولیه تا دوره ی معاصر پرداخته است .
جلد نهم و دهم نیز بررسی اوضاع فکری و فلسفی ، پیدایش نحله های فکری ، فرقه های مذهبی ، مذاهب دینی و بطور کلی ملل و نحل است که در سال های ۱۹۹۷ میلادی در کشور سوئد و آمریکا به چاپ رسیدند .
برای بانو مهسا و سایر عزیزان و تلاشگران عرصه ی ادب و فرهنگ و توسعه کتاب آرزوی سلامتی و سربلندی دارم .
تندرستی این عزیزان و خانواده های محترم آنها آرزوی قلبی من است .
تاریخ اجتماعی ایران - جلد 7
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک