رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ نادرشاهی: نادرنامه
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 10 رای
تاریخ نادرشاهى یا نادرنامه تألیف محمدشفیع تهرانى متخلص به وارد، شرح به قدرت رسیدن نادرشاه و وقایع سال‌هاى نخست زندگى وى تا عزیمت به هندوستان و مجملى از وقایع هند و دنباله حوادث تا سال ۱۱۵۴هـ است. این اثر گرچه از غامض‌نویسى به کنار نیست ولى هرگز تا مرز مبالغه و تکلف نرفته است.
نادرشاه از مردان بزرگ تاریخ بوده و مورخین دنیا او را از لحاظ نبوغ جنگی در ردیف اسکندر و تیمور و ناپلئون و فردریک می دانند. جنگ های او از شگفت انگیزترین وقایع جنگی جهان است. با توجه به اوضاع زمان کشوری که دچار سرشکستگی و زبونی شده بود به همت و فداکاری و استقامت این مرد دلاور با سرعتی معجزآسا به منتهی درجه قدرت و عظمت رسید. شرح دوران زندگی و صفحات تاریخ حماسه آفرین این فرزند ایران زمین، همت و عزم آهنین و پیشرفت و پیروزی های او در نبردهای خونین تا بدانجائیست که پرچم پیروزی ایران را برفراز بحرین و قندهار و کابل و غزنین و هندوستان و ترکستان و داغستان تا دریای عمان برافراشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1399/11/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ نادرشاهی: نادرنامه

تعداد دیدگاه‌ها:
4
نادرشاه بزرگ اسطوره جنگی ای که بسیار قابل ستایش میباشد.
به نظر من باید به یک تفاهمی در خصوص فایده یک شاه برای "ایران" با فایده ی یک شاه برای "ایرانی" رسید. آیا می توان کسی که برای متحد ساختن کشور، مردم ایران را با مالیات های سنگین به خاک سیاه نشاند، -به نحوی که رویت کسانی که بعلت ناتوانی در پرداخت مالیات های نادر برای هزینه ی جنگ های او، بینی و گوششان بریده می شد، امری عادی تلقی می گردید- را ستود؟ اولویت با ایران است؟ یا با ایرانی؟ و آیا لشکرکشی او به هند را باید همچون چلاندن حشره کش در لانه ی حشرات، امری مطلوب دانست؟ یا رنج مضاعفی بود که بر ملتی بار شده بود؟ و اگر بار شد، چون ایرانی نبودند، هر چه بر سرشان آمد حقشان بوده؟ والله اعلم
حرف مفت نزنید یعنی شما از مورخان و دانشمدان کره زمین بیشتر میدانید که در جای جای آثار آنها در خصوص نادرشاه اشاره به نبوغ و عظمت نادر قلم زده اند اگر نادر نبود اکنون کشوری بنام ایران وجود نداشت این نظر علما و دانشمندان علوم اجتماعی میباشد./ر
نادرشاه فقط در میدان جنگ موفق بود . اما در اداره اقتصاد کشور ناتوان مطلق بود.اما شاه عباس کبیر در هر دو زمینه موفق بود.
تاریخ نادرشاهی: نادرنامه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک