رسته‌ها
تاریکخانه ایدئولوژی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
نگارنده در کتاب حاضر به اختصار مطالبی درباره ایدئولوژی از منظر فلسفی عرضه کرده است. وی ضمن به دست دادن تعریفی از تاریک‌خانه و ایدئولوژی در دیدگاه مارکس، فروید، نیچه و دکارت ;دیدگاه‌های این چهار تن را مقایسه کرده مفهوم ایدئولوژی، همچنین ارتباط آن را با مفهوم تاریک‌خانه در نظرات آنها بررسی کرده است.
به گفته سارا کوفمان تاریکخانه جایی است که رابطه واقعیت ها را با یکدیگر تاریک می کند، دانستگی را از خود و از جهان جدا می کند و جهانی پنداری و ساختگی پدید می آورد و نیز به فریب این جهان و بردگی آن تن در می دهد؛ همچنان که بت پرستان بتی را که خود ساخته و پرداخته اند، ستایش می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
91
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hasanvahidi
hasanvahidi
1399/12/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریکخانه ایدئولوژی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بیشتر ایدئولوژی ها حاوی نکات خوب و مثبتی برای بهبود زندگی فرهنگی - اقتصادی و سیاسی نوع بشر هستند و به جرات می توان گفت موسسان آنها نظر سوء و نیت بدی برای ناوبدی نوع بشر نداشته اند ولی مشکل از آنجا شروع می شود که :
1- یک تفکر و یا مکتب ،‌ فقط و فقط و فقط خودش را بر حق دانسته و سایر مکاتب و عقائد را باطل و حتی دشمن نوع بشر معرفی می کند !‌
2- در ادامه این نوع تفکر شیطانی وارد فاز عمل شده و دست به تشکیل دادگاه تفتیش عقایئد و بگیر و ببند و سانسور و خفقان می زند !
3- مشکل دیگر آن است که عده ای ابله می آیند و نسخه های یک مکتب که برای شرایط خاص زمانی و مکانی متفاوتی بوده است را برای منطقه ای دیگر و زمانی دیگر تجویز می کنند !
4- و بدبختی دیگر آن است که عده ای فرصت طلب یا ابله ، می آیند و محض رسیدن به مقاصد احمقانه خود از سر و ته اصول یک مکتب می زنند و فقط نقاط مورد نظر خودشان را برجسته می کنند و اینگونه می شود که عقیده که در ذات خود نور و روشنگری است که در نهایت تبدیل به تاریکخانه توهم زای متعف می شود که می تواند یک جامعه را به گند بکشد . . . .
تاریکخانه ایدئولوژی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک