رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
راهنمای ویراستاری و درست نویسی
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
"آموزش ویراستاری و درست نویسی" کتابی است از دکتر "حسن ذوالفقاری" که درست نویسی را به خوانندگانی که از زبان فارسی برای نوشتار استفاده می کنند، آموزش می دهد.
"آموزش ویراستاری و درست نویسی" از از دکتر "حسن ذوالفقاری" ویژگی هایی دارد که آن را برای خواندن و استفاده، مناسب می کند. از جمله ی این ویژگی ها می توان به زبان ساده ی نگارش اشاره کرد که با نثری گویا و شیوا، امکان درک و تفهیم مطالب را برای همه ی خوانندگان امکان پذیر می کند. در این راستا "حسن ذوالفقاری" تلاش نموده تا با تکنیک های آموزشی مختلف، نظیر دسته بندی و استفاده از جدول، ارائه ی مطلب را آسان تر سازد. نکته بعدی در کتاب "آموزش ویراستاری و درست نویسی"، تاکید بر مواردی است که از اهمیت بیشتری برخوردارند و کاربرد آن ها نسبت به سایر موارد بیشتر است. برای مثال کاربرد نوشتارهای نادرستی که در مطبوعات و منابع آموزشی و اداری رایج تر هستند، در درجه ی نخست مورد توجه و اصلاح قرار گرفته اند. در کنار ارائه ی مطالب ضروری، تعداد زیادی نمونه و تمرین در کتاب گنجانده شده تا آموخته های نظری را در قالب فعالیت و مثال محک بزند و به این ترتیب آن ها را تثبیت کند. مثال ها و جملاتی که در کتاب آمده، از متون نوشتاری معاصر برداشته شده و نویسنده تلاش کرده تا شیوه ی املا و دستورزبان فرهنگستان زبان و ادب فارسی را مدنظر قرار دهد.
کتاب "آموزش ویراستاری و درست نویسی" از دو بخش کلی تشکیل شده که شامل ویرایش فنی و ویرایش ساختاری زبان است. در انتهای کتاب پیوستی از فرهنگ واژه های فارسی که معادل بیگانه ی آن در روزمره رایج می باشد، قرار گرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
m13541112
m13541112
1399/10/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راهنمای ویراستاری و درست نویسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
راهنمای ویراستاری و درست نویسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک