رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

چگونه فیلم داستانی بسازیم: فن خلق تداوم تصویری

چگونه فیلم داستانی بسازیم: فن خلق تداوم تصویری
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
امروزه با رشد نیازهای تلویزیون به انواع و اقسام فیلم ها، تعداد سینماگران مبتدی که قدم به مراحل فیلمسازی حرفه ای می گذارند، هر روز بیشتر می شود. سینماگر علاقمند خواه برای سرگرمی فیلمبرداری کند یا امرار معاش، برای نمایش در محفل خانوادگی یا پخش در شبکه تلویزیونی، باید بداند که وضوح و نوردهی صحیح، فقط مرحله ابتدایی کار با دوربین است. در نهایت او به عنوان یک سینماگر، باید داستانی را بیان کند. اگر سینماگر برای انجام این کار فقط به مجموعه ای صحنه ها که با نوردهی صحیح فیلم برداری شده ولی بدون رابطه با یکدیگر هستند اکتفا کند، به نتیجه نخواهد رسید. سینماگر برای بیان داستان باید مجموعه گسترده نماها را چنان در کنار هم بگذارد که روال معنادار و سیالی از آنها خلق شود. خلاصه اینکه سینماگر علاوه بر شناخت دوربین سینما، رسانه سینما و فن تداوم تصویری را هم باید بشناسد، تا بتواند به بیان سینمایی دست یابد. او باید بداند که تداوم تصویری، چهارچوب گریزناپذیری است که تمام فیلم های سینمایی، در محدوده آن قرار می گیرند. فرق نمی کند که این فیلم یک حماسه پر خرج سینمایی، یک فیلم تلویزیونی، یک فیلم خبری، یک فیلم مستند، یک کارتون و یا یک فیلم خانوادگی باشد.
بدون تداوم تصویری، هر قدر هم که هزینه و تدارکات صرف فیلم شده باشد، نتیجه حاصل آماتوری از کار درخواهد آمد. اما برعکس با حفظ تداوم تصویری در فیلم، مبتدی ناآزموده توان آن را می یابد که پرداختی حرفه ای به فیلم خود بدهد. پس برای رسیدن به بیان سینمایی، باید در مرحله اول فن تداوم تصویری را شناخت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1399/12/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چگونه فیلم داستانی بسازیم: فن خلق تداوم تصویری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چگونه فیلم داستانی بسازیم: فن خلق تداوم تصویری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک