رسته‌ها
شاهنامه فردوسی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
این کتاب یکی از آثار محمد رمضانی است که به حق می‌توان او را پدر کتاب ایران نام نهاد. کتاب بار اول به سال 1312 منتشر شده و چاپ دوم آن نیز مربوط به سال 1365 می باشد. زنده‌یاد رمضانی این شاهنامه را با مقابله شش نسخه چاپ کلکته از ترنر ماکان انگلیسی، چاپ پاریس از ژان مهل فرانسوی، چاپ لیدن وولرس آلمانی، چاپ تهران حاجی عبدالمحمد، چاپ بمبئی اولیاء سمیع و نسخه خطی بسیار کهنه و قدیمی تصحیح کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
550
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1399/09/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاهنامه فردوسی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
3
برای آنانی که خواسته باشند شاهنامه را برای خوش آیندی ازیبایی های ادبی اش بخوانند از بهترین و دلپذیرترین چاپهای شاهنامه است و ویرایشگرش آقای رمضانی با فروتنی و مهر و دلبستگی به خود کتاب و با آشنایی وچیرگی با ادب پارسی این کار ارزشمند را به انجام رسانده است نه همچون دیگرانی ( خالقی مطلق) که چندان درادب و شعر پارسی خبرگی ندارند ویرایشی گنگ و ناخوش از شاهنامه که هیچکسی رغبت به خواندنش را در خود نمیابد را با هزاران بازارگرمی های رسانه ایی و
Marketing Techniques به عامه بفروشاند.
تصحیح دکتر جلال خالقی مطلق از شاهنامه، بهترین تصحیحی ست که تاکنون صورت گرفته و مخالفت ها با ایشان، یا از روی بی دانشیست و یا حسادت.
هر طور می خواهم کم لطفی جناب Aristoteles به خالقی مطلق را توجیه کنم نمی توانم. پروراندن نسخه ای خوش و غیر گنگ از شاهنامه فضیلتی نیست. آنچه مهم است، نسخه ای اصیل است که توسط فردوسی سروده شده باشد. ابیات فراوانی منتسب به فردوسی وجود دارد که زیباست ولی از او نیست. اصالت را نباید فدای زیبایی (آن هم به سلیقه خودمان) نمود.
شاهنامه فردوسی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک