رسته‌ها
تهران مخوف - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
آنان که تاریخ را نمی‌دانند، محکوم به تکرارش می‌شوند. رمان‌ تهران مخوف بر خواندن پشت سر هم وقایع در کتاب‎های تاریخی مزیت بیشتری دارد. همراه با شخصیت‌های این کتاب، خواننده نیز درگیر فراز و نشیب‌های روزگار می‌شود؛ گویی خود در آن شرایط زیسته باشد. چنین تجربه‌ای به او امکان می‌دهد تا برداشت‌ بهتری از درون‌مایه‌های اخلاقی رویدادهای تاریخی و اجتماعی آن دوران داشته باشد. تهران مخوف در حقیقت نخستین رمان اجتماعی ایرانی به شمار می‌رود.

جلد اول ماجرای عاشقانه‌ی فرخ و مهین است. فرخ، جوانی از خانواده‌ای فقیر است که به مهین، دختری از یک خانواده‌ی اشرافی دل می‌بندد. موانع بسیاری بر سر راه رسیدن دو دلباخته به هم وجود دارد. پدر مهین یکی از مخالفین این وصال است؛ او برنامه دارد که از طریق ازدواج دخترش با شاهزاده‌ای لاابالی ولی ثروتمند به مال و مقام برسد. از طرفی مسائلی برای فرخ ایجاد می‌شود و او را در شرایطی سخت و ناعادلانه قرار می‌دهد. رمان شرح تلاش‌های فرخ است تا بر این مشکلات غلبه کند و به معشوقش بپیوندد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
474
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1400/09/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تهران مخوف - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
5
رمان تهران مخوف در سال 1347 به نگارش در آمده و به وقایع سال های 1290 شمسی و پس از آن پرداخته است و به قلم شیوا قصد مجسم کردن اجتماع آن دوران را داشته است.
واقعااا هزار هزااار بار ممنون از اینکه این که جلد نخست این کتاب را برای دانلود در سایت قرار دادید،
با سلام
من هم با نظر دوستمون موافقم متاسفانه هرجا صحبت از مفاسد وعقب ماندگی‌ میشه سریعا به پهلوی اول و دوم ربط میدهند در صورتیکه ریشه اش در زمان قاجار است به نظر حقیر بدترین سلسله ای که به ایران حکومت کرد قاجار بود
درود
متاسفانه در توضیح کتاب سهوا (یا عمدا؟) موضوع کتاب پرداختن به مفاسد دوران پهلوی اول عنوان شده است و در هشتگ‌های معرفی کتاب نیز در کمال تعجب عبارت بی‌ربط "فساد در دوران پهلوی" آمده است!! احتمالا نگارنده عزیز که شوربختانه از بی‌طرفی و انصاف نیز بویی نبرده هرگز خود این کتاب را مطالعه نفرموده‌اند تا متوجه شوند اصل موضوع کتاب اساسا ارتباطی به دوره پهلوی ندارد و مربوط به دوران سیاه سلطنت قاجار است که فساد و آشفتگی سراسر جامعه ایران را فرا گرفته بود. این کتاب از سال 1301 به صورت پاورقی در جراید منتشر گردیده و اولین بار نیز در سال 1305 به شکل کتاب رسما چاپ شده است. توجه بفرمایید که شروع دوره سلطنت پهلوی سال 1304 است. پس چطور ممکن است این کتاب به مفاسد؟!! دوره پهلوی بپردازد؟؟؟
دم شما گرم. انصافا چقدر باکیفیت و خوب. واقعا سپاس. امیدوارم اگر جلد دوم باکیفیتی هم در اختیار دارید منتشر کنید. باز هم سپاس.
تهران مخوف - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک