رسته‌ها
نورنبرگ: دادرسی جنایتکاران جنگ
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
احمد صادق
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 8 رای
در سالن ۶۰۰ دادگاه نورنبرگ که سال‌ها در دست بازسازی بود، ۲۲ تن از رهبران رژیم هیتلری، پزشکانی که در خدمت جهان‌بینی نژادپرستانه‌ی ناسیونال سوسیالیسم فعالیت داشتند، قاضیان دادگاه‌های نازی و دیگر جنایتکارانی که نقش‌های کلیدی در ابقای این دولت به عهده گرفته بودند، محاکمه شدند.
در جریان دادگاه، بیش از ۲۸۰ شاهد از ملیت‌های گوناگون، در باره‌ی رویدادهای تاریخی این دوره سخن گفتند و بیش از ۳۵۰ مترجم، گفته‌های آنان را برای قاضیان، هیئت منصفه، متهمان و شرکت‌کنندگان در دادگاه ترجمه کردند.
نویسنده‌ی آلمانی، اریش کستنر، نویسنده‌ی آمریکایی، جان اشتاین‌بک، نویسنده‌ی روسی، ایلیا ارنبورگ و سیاستمدار آلمانی، ویلی برانت که آن زمان در مهاجرت در سوئد زندگی می‌کرد، از جمله شخصیت‌های معروفی بودند که به عنوان خبرنگار در این دادگاه شرکت کردند.
کتاب حاضر به شرح رویدادهای بعد از جنگ دوم جهانی می پردازد. بعد از پایان این جنگ بزرگ فاتحان جنگ بیش از همه در پی بازداشت و مجازات سرکردگان حزب نازی بودند. بسیاری از نازی ها در بهار ۱۹۴۵ از دست متفقین گریختند. هیتلر و نزدیک ترین دستیارانش خودکشی کردند. دیگر مقامات عالیرتبه همه مخفیانه از اروپا خارج شدند اما ۲۲ تن از بدنام ترین مجرمان فرصت فرار نیافتند. آنها توسط متفقین بازداشت شده و برای محاکمه به دادگاه نظامی بین المللی تحویل شدند. قضات و حقوقدانان از آمریکا و انگلیس و فرانسه و اتحادیه شوروی از ماه اوت ۱۹۴۵ تا سپتامبر ۱۹۴۶ در نورنبرگ گرد آمدند تا در دادگاه با مردانی روبرو شوند که به یک برنامه وحشتناک و آدمکشی بزرگ جامه عمل پوشانده بودند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
53
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
محراب
محراب
1399/12/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نورنبرگ: دادرسی جنایتکاران جنگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نورنبرگ: دادرسی جنایتکاران جنگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک