رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کبالا، عرفان آریایی یهود
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 2 رای
کتاب حاضر، به بیان و بررسی عرفان در تمدن ایرانی پرداخته است. مؤلف در ابتدا به سرچشمه ایران باستان، پیام مهر عرفان ایران، آیین آریایی، ذوالقرنین، کوروش کبیر در عهد عتیق و کتب مقدس یهود پرداخته است. در ادامه سرچشمه و تاریخچه کبالا و ریشه‌های آن، عصر طلایی صفات نور بعدی بی اشلاگ، کبالا و عصر ماشیح، سفیر و رابطه آن با انسان، اصطلاحات کبالیستی پرداخته است. در این کتاب اشاره می‌شود که خاستگاه تصوف و عرفان در جهان، گسترده ایران‌زمین بوده، همان‌گونه که نخستین آیین‌ها و مکاتب فلسفی و عرفانی، هم‌چون آیین مهر و زوران و مزدیسنا، از این سرزمین باستانی بود که تأثیر این آیین‌ها را ما در همه ادیان و مذاهب جهانی می‌بینیم.

از متن کتاب:
در این هیچ شکی نیست که خاستگاه تصوف و عرفان در جهان، گستره ایران زمین بوده، همانگونه که نخستین آیینها و مکاتب فلسفی و عرفانی همچون آیین مهر و زروان و مزدیسنا از این سرزمین باستانی بود که تاثیر این آئین ها را ما در همه ادیان و مذاهب جهانی می بینیم.
آلبرماله در کتاب تاریخ ملل شرق و یونان خود می نویسد: "ایرانیان قومی متمدن هستند. راستی و رعایت قوانین از ویژگی های تمدن ایرانیان شمرده می شود."
هرودت نیز می نویسد: "مردم ایران هیچ چیز را به قدر دروغ، موجب شرمساری نمی دانند."...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1399/07/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کبالا، عرفان آریایی یهود

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کبالا، عرفان آریایی یهود
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک