رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اقتصاد کلان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
اولیور بلانچارد اقتصاددان فرانسوی، در کتاب اقتصاد کلان، طیف گسترده‌ای از موضوعات کلان اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد. مواردی همچون بازار کالا، بازارهای مالی، نیروی کار، اقتصاد کلان و .... در این کتاب مطرح شد‌اند و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. مطالعه کتاب اقتصاد کلان را به دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته اقتصاد توصیه شده که تاثیر بسزایی در شناخت مباحث اقتصاد کلان دارد.

گزیده ای از کتاب:
سومین عامل مخارج دولتی G است. این جز نشان‌دهنده خرید کالاها و خدماتی است که توسط دولت‌های مرکزی، ایالتی و محلی صورت می‌گیرد. این کالاها می‌تواند شامل محدوده محصولاتی مثل هواپیما تا تجهیزات اداری باشد. همچنین خدمات عبارت است از خدمات ارائه شده توسط کارمندان دولتی: درواقع، حساب‌های درآمد ملی رفتار دولت را به صورت خرید خدمات از کارمندان دولتی و سپس انتقال این خدمات به صورت رایگان در دسترس عموم مردم تلقی می‌کنند. توجه داشته باشید که G شامل پرداخت‌های انتقالی دولتی مانند برنامه بیمه اجتماعی، پرداخت‌های تامین اجتماعی و یا حتی پرداخت بهره‌ای مربوط به بدهی‌های دولتی نمی‌باشد. اگرچه این‌ها به وضوح مخارج دولتی هستند، اما هیچ نوع کالا و خدماتی را خریداری نمی‌کنند. به همین دلیل هزینه‌های دولت برای کالاها و خدمات، شامل ۱۸.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی است، که کمتر از کل هزینه‌های دولت (به همراه پرداخت‌های انتقالی و بهره‌ای) است. این مقدار در سال ۲۰۱۴ تقریبا ۳۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را شامل می‌شود که در آن پرداخت‌های انتقالی و بهره‌ای دولت فدرال، ایالتی و محلی ترکیب شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
navio
navio
1399/06/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اقتصاد کلان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اقتصاد کلان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک