رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ تئاتر اروپا - جلد 3: تئاتر قرون وسطی

تاریخ تئاتر اروپا - جلد 3: تئاتر قرون وسطی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
از مقدمه کتاب:
با آنکه آگوستین (پدر و آموزگار بزرگ کلیسا در قرن چهاردهم میلادی) فریاد برآورد که "تئاترها را قدغن کنید"، با آنکه تئاتر قرون وسطی در حدود پانصد سال از سوی کلیسای پاپ تحقیر شد و با وجود اعلام ممنوعیت تئاتر در نقاط مختلف اروپا توسط شوراهای کلیسایی، باز هم تئاتر راه پر فراز و نشیب خود را طی کرد و به امروز رسید. با این بیان برای بسیاری این سوال مطرح می شود که آیا تئاتر ضد مسیحی بود یا مسیحیت ضد تئاتر؟
با نگاهی به تاریخ می بینیم که مسیحیت با اصل تئاتر مخالف نبود و اگر آباء کلیسا ممنوعیت تئاتر را فریاد زدند، از آن روی بود که تئاتر رومی بر مسیحیان ستم روا می داشت. در تئاترهای امپراتوری روم صحنه هایی مشاهده می شود که در آنها مراسم مذهبی به ویژه عسل تعمید و نامگذاری به صورتی مضحک به نمایش گذاشته میشد و شواهد فراوانی دال بر اینکه بازیگران کمدی در حین بازی یا در پایان اجرا با وضع موهنی مراسم توبه به جای می آوردند. همین مسئله خشم و نفرت آگوستین و کلیساییان را نسبت به تئاتر و بازیگران آن برمی انگیخت.

ت‍ه‍ران‌: م‍وس‍س‍ه‌ م‍طال‍ع‍ات‌ و ت‍ح‍ق‍ی‍ق‍ات‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌‏‫، ۱۳۶۸
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1399/10/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ تئاتر اروپا - جلد 3: تئاتر قرون وسطی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ تئاتر اروپا - جلد 3: تئاتر قرون وسطی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک