رسته‌ها
یادداشت های یک دوران گمشده
امتیاز دهید
5 / 2.6
با 19 رای
کتاب قدیمی و نایاب "یادداشت‌های یک دوران گمشده" اثری از کنت هاری کراف کسلر مشهور به کنت سرخ اشراف‌زاده‌ی دورگه‌ی ایرلندی‌آلمانی می‌باشد. وی از پسران قیصر ویلهلم اول است که در ۱۸۶۸ میلادی زاده شد. کسلر از منادیان ایده جهان‌وطنی بود. او در سال ۱۹۳۳ و در هنگامی که هیتلر در آلمان به قدرت می‌رسید، برلین را برای همیشه ترک کرد و در پاریس ساکن شد. او چهار سال بعد و اندکی قبل از شروع جنگ جهانی دوم، درگذشت.
چندین سال پیش ناگهان یادداشت‌های کنت کراف کسلر به صورت سی و دو جلد دفتر چرمی کشف شد که بلافاصله بصورت کتاب درآمد و جنجال‌هایی فراوان برانگیخت. این یادداشت‌ها خیلی زود تجدید‌ چاپ شد زیرا که حقایقی در استتار مانده و تازه‌ای از سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ میلادی را فاش می‌کرد. دهه‌ای که به دوران گمشده شهرت داشت.
در یادداشت‌های کنت سرخ شاهد جریان‌گرفتن زمینه‌های قبل از به قدرت رسیدن نازی‌ها هستیم. این کتاب حرکت و سیر تاریخ اروپا را در نمایش زندگی روشنفکرانه این دوران تا آستانه فاجعه فاشیسم، ترسیم می‌کند. کنت سرخ با بسیاری از سیاستمداران و روشنفکران بزرگ عصر خویش نشست و برخاست داشت و این یادداشت‌ها حاوی مطالبی حتی از گفتگوها و جلسات وی با بزرگان جهان در نیمه اول قرن بیستم می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
94
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1399/09/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یادداشت های یک دوران گمشده

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یادداشت های یک دوران گمشده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک