رسته‌ها

سیری در تاریخ سیاسی اجتماعی ترکمن ها

سیری در تاریخ سیاسی اجتماعی ترکمن ها
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 13 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 13 رای
در شمال شرقی ایران، در دو استان مازندران و خراسان، گروهی از هموطنان ما تحت عنوان ترکمن ها زندگی می کنند. ترکمن ها سیر فرهنگی و تاریخی پرفراز و نشیبی دارند. در این کتاب سیر تاریخی ترکمن ها از قرن پنجم میلادی یعنی از زمان قدرت یابی "گوگ تورک ها" در ترکستان که نخستین دولت ترکان می باشد تا زمان تسلط رضاخان بر منطقه ترکمن صحرا یعنی تا سال های 1310 - 1305 شمسی مورد مطالعه قرار گرفته است. از نظر تقسیمات بین المللی ترکمن ها در سه کشور اتحاد شوروی، ایران و افغانستان حکومت دارند. (البته در چین و سوریه و عراق نیز گروههایی از ترکمن ها زندگی می کنند). در این کتاب سیر تاریخی مشترکی برای تمامی ترکمن ها تا تقسیمات مرزی در نظر گرفته شده و تا آن دوره تاریخ مشترکی دارند ولی از زمان قرارداد آخال به سال 1881 میلادی و به ویژه انقلاب شوروی به سال 1917 میلادی حوادث و سیر تاریخی ویژه ترکمن های ایران، به رشته تحریر درآمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
454
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
yahee33
yahee33
1399/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیری در تاریخ سیاسی اجتماعی ترکمن ها

تعداد دیدگاه‌ها:
2
سپاس از اپلود کننده محترم این کتاب ارزشمند
عنوان صحیح این کتاب (یعنی آنچه در صفحه عنوان کتاب درج شده و به لحاظ علم کتابداری باید سرشناسه اصلی باشد)، "تاریخ سیاسی و اجتماعی ترکمن ها" است. چون می دانم این نکات معمولا برای مدیران سایت اهمیت دارد، یادآور شدم.
ضمنا چه بر سر کتابناک آمده است؟ دو - سه ماهی می شود که کتاب های فاخر و ارزشمند تکراری است و کتاب های غیرتکراری، عمدتا کتابهای نسبتا کم ارزش است. این نکته باتوجه به غیررایگان شدن عضویت در کتابناک، کمی عجیب و سوال برانگیز است. اینطور نیست؟
سیری در تاریخ سیاسی اجتماعی ترکمن ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک