رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
چهار سخنرانی درباره مارکسیسم
امتیاز دهید
5 / 4
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 1 رای
در زمانه ای که در نظر سنجی های معتبر در خود جوامع سرمایه داری،مارکس هنوز بعد از نزدیک به ۱۵۰ سال،جزو ده نظریه پرداز برتر دنیا برگزیده می شود،مطالعه آثار او و آثار مرتبط با آرا و دیدگاه های او از واجبات دنیای متلاطم از زیاده خواهی های نظام سرمایه داری جهانی امروز است ویکی از بهترین مارکس شناسان که بهتر از خود کارهای مارکس ما را با دیدگاه های او آشنا می کند، پال سوییزی است.

از متن کتاب:
موضوع از پیش تعیین شده این سخنرانی "مارکسیسمِ امروزه" است، و من می خواهم در ابتدا توضیح بدهم که این عبارت برای من چه معنایی داشته و همچنین چه معنایی ندارد.
قصد آن ندارم به ارزیابی، چه بسا کمتر از آن، انتقاد از مکاتب و گرایش های گوناگون که خود را متفکر و/ یا اَخلاف سیاسی بنیان گذاران مارکسیسم، یعنی خودِ "کارل مارکس" و "فردریک انگلس"، به حساب می آورند، دست بزنم. (شاید بد نباشد اضافه کنم که از نظر من تفاوت بین مارکس و انگلس بیشتر به خاطر تاکید و نحوه بیان آنهاست و از این رو ارتباطی به آن نوع از بحث مارکسیسم که من ارائه می دهم ندارد: هر جا که در حد بسیار محدود نیاز به نقل قول از یک متن احساس کنم، بسته به مناسبتِ موضوعِ مطروحه به نوشته های هر کدام از آنها متوسل خواهم شد.)...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
anamirsam
anamirsam
1399/05/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چهار سخنرانی درباره مارکسیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چهار سخنرانی درباره مارکسیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک