رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
الکندی: فیلسوف بزرگ جهان اسلامی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
کتاب الکندی فیلسوف بزرگ جهان اسلامی را یوحنا قمیر نوشته و صادق سجادی آن را به فارسی برگردانده است. غرض از تألیف این کتاب، بررسی سیر تفکرات و اندیشه‌های فلسفی در جهان اسلام است. در این کتاب به زندگی و آراء ابویوسف یعقوب بن اسحاق الکندی ملقب به «فیلسوف عرب» از خاندانی کهن پرداخته شده است.

از متن کتاب:
گویند او مردی یهودی بود که اسلام آورد و نیز گویند مسیحی بود اما هیچ یک از این دو قول مستند به مدارک متقن نیست. در بصره پای به جهان گذاشت و رشد یافت و آنگاه به بغداد رفت. با ماموران عباسی و معتصم مربوط شد و به تربیت محمد بن معتصم مامور گشت. او را در میان این خلفا و فرزندانشان منزلتی عظیم بود. اما متوکل کینه او را بر دل گرفت و آماج حملات خویش قرارش داد و بالاخره تبعیدش کرد. الکندی آرا و عقایدی نزدیک به آراء معتزلیان داشت و چون مامون و معتصم عباسی نیز اهل اعتزال بودند و فلسفه را نیز دوست می داشتند، او را مقرب خویش گردانیدند. اما موکل که به پشتیبانی از مکتب اهل سنت و جماعت برمی خاست، از او در غضب شد و به آزارش پرداخت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1399/06/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی الکندی: فیلسوف بزرگ جهان اسلامی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
داستانی که ابن اصیبعه درباره الکندی نقل کرده است، نشان دهنده شهرت عظیم، دانش وسیع و معروفیت کتابخانه شخصی اوست. عین عبارت ابن ابی اصبیعه چنین است:«در زمان خلافت متوکل محمد و احمد پسران موسی بن شاکر- از هر کس که در دانش پیشرفته بود، سعایت می کردند. آنها شخصی به نام سناد بن علی را به بغداد فرستادند تا شاید بتواند الکندی را از متوکل دور کند. توطئه آنها به این نتیجه رسید که متوکل فرمان ضرب و شتم الکندی را صادر کرد و تمام کتابخانه او مصادره شد و به محل دیگری تحت نام «کتابخانه الکندی» انتقال یافت».
الکندی: فیلسوف بزرگ جهان اسلامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک