رسته‌ها
انتقال قدرت
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 12 رای
به اهتمام: محسن هاشمی رفسنجانی

کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 1376

یکی از کارهای بزرگ، ماندگار و ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی، ثبت روزانه کارنامه و خاطرات از ابتدای سال 1360 تا 18 دی 1395 – یک روز قبل از رحلت- است. تاکنون کتاب های «عبور از بحران»، «پس از بحران»، «آرامش و چالش»، «به سوی سونوشت»، «امید و دلواپسی»، «اوج دفاع»، «دفاع و سیاست»، «پایان دفاع، آغاز بازسازی»، «بازسازی و سازندگی»، «اعتدال و پیروزی»، «سازندگی و شکوفایی»، «رونق سازندگی»، «صلابت سازندگی»، «صبر و پیروزی»، «مرد بحران ها» و «سردار سازندگی» از مجموعه خاطرات روزنوشت و نیز کتاب های «دوران مبارزه»، «انقلاب و پیروزی» و «انقلاب در بحران»، مربوط به خاطرات تولد تا پایان سال 1359 زیرنظر ایشان تنظیم و منتشر شده است.
در سال 1376 دوره هشت ساله دولت سازندگی به پایان رسید و در انتخابات دوم خرداد، آقای سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور شد. در این کتاب خاطرات بسیار جالب و خواندنی از مسایل هفته های قبل از انتخابات سرنوشت ساز دوم خرداد و نیز مسایل بعد از انتخابات و نقش ایشان در رفع اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه ها در جریان تعیین وزرای کابینه و نیز تاثیرگذاری بر سیاست های تنش زدایی منطقه ای و جهانی آمده است.
در این کتاب نقش تعیین کننده آیت الله در برپایی اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در تهران، سفر امیر عبدالله، ولیعهد وقت عربستان سعودی به تهران و حضور در منزل ایشان و نیز سفر موفقیت آمیز آیت الله به عربستان و نزدیکی جمهوری اسلامی ایران با این کشور، منشا خیرات فراوانی در توفیقات سیاست خارجی شد که در این کتاب ناگفته های فراوانی از روزهای تاریخی سال 1376 آمده است و توجه به آن موفقیت ها می تواند برای مشکلات امروز کشورمان راهگشا باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
801
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انتقال قدرت

تعداد دیدگاه‌ها:
2
آیت الله ای که از نام امیرکبیر سوءاستفاده کرد و مانند امیرکبیر مُرد :D
انتقال قدرت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک