رسته‌ها

هفته نامه تهران مصور شماره 486 - 14 آذر 1331

هفته نامه تهران مصور شماره 486 - 14 آذر 1331
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 29 رای
صاحب امتیاز : مهندس عبدالله والا
سردبیر: محمود رجاء

تهران مصور با مطالب متنوع و مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری در 1636 شماره و در قالب چهار دوره منتشر شده است.
فعالیت مجله تهران مصور به چهار دوره تقسیم می‌شود که اولین دوره به صاحب امتیازی عباس نعمت از ۱۳۰۸-۱۳۲۰ در تهران در ۱۶ صفحه و با قطع وزیری بزرگ، روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شد. تهران مصور در ۱۳۲۰ شمسی برای مدتی تعطیل شد.
از خرداد ماه ۱۳۲۱ به صاحب امتیازی احمد دهقان منتشر شد و پس از ترور و قتل احمد دهقان، در ۱۳۲۹ مهندس والا صاحب امتیاز و محمود رجاء سردبیر آن شدند.
ستار لقائی در اواسط دهه ۴۰ سردبیری این نشریه می‌شود و تا سال ۵۳ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
در ۲۹ مرداد سال ۵۳ به دستور عباس هویدا ۵۲ روزنامه و هفته نامه و ماهنامه تعطیل می‌شود و عبدالله والا نیز مجله را می‌بندد تا آذرماه ۱۳۵۷ که مجله تهران مصور دوباره با مدیریت او شروع به کار می‌کند که سردبیری آنرا مسعود بهنود به عهده می‌گیرد و سی شماره منتشر می‌شود تا ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ که برای همیشه دفتر این نشریه بسته می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
24
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shaliz
shaliz
1399/05/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هفته نامه تهران مصور شماره 486 - 14 آذر 1331

تعداد دیدگاه‌ها:
10
درود، از دوستان عزیز کسی متن وصیت نامه سیاسی دکتر بقایی رو که از روی نوار پیاده شده رو نداره بذاره برای دانلود و استفاده دیگران؟ پیشاپیش سپاسگزاری میکنم.
دراین شماره به مردم اسامی به همراه عکس درجه داران و افسرانی که جلوی اخلال یا توطئه یا هراسم دیگه ای داره رو معرفی کرده و جالب این که یک نفر جامونده که هیچ اشاره ای به اون نشده."سرگردپرویزخسروانی" رئیس باشگاه تاج و جالب اینکه در شماره مورخ 20 شهریور همین نشریه به طور جداگانه از این شخص تقدیرشده.
یک عکس هم در مهر ۱۳۳۲ از کاشانی هست که در مهر ۱۳۳۲ با شعبان جعفری عکس انداخته در مجله ترقی آن روز
یک نامه معروفی هم بعد از انقلاب ۵۷ منتشر شده توسط پسر کاشانی که ما در روز ۲۷ مرداد به مصدق از کودتا اطلاع داده بودیم و این هم نامه آن البته بعضی از اساتید تاریخ مثل محمد امینی این نامه را از جهاتی مختلف دروغین میدانند.
بنده این فیلم اپارات را ندیده بودم قابل تامل بود ممکن است این فیلم مونتاژ باشد اما در اصل قضیه که ایشان با مخالفان داخلی و خارجی دکتر محمد مصدق بعد از سی تیر همکاری داشته تاثیری ندارد مثل پناه دادن به فضل الله زاهدی و مظفر بقایی در داستان قتل تیمسار افشار طوس و مخالفت با اختیارات شش ماهه دادن به نخست وزیر . علت مخالفت کاشانی با مصدق این بود که میگفت پسر و داماد من باید وزیر و وکیل بشوند ایشان هم گفته بود مملکت قانون دارد . در مورد کاشانی میتوانید به مصاحبه ابراهیم گلستان و داستان عکاسی از خانه اش مراجعه کنید تا بفهمید ایشان چه شخصیتی داشته اند. انگلیسی ها هم یک مقاله در یک مجله چاپ کرده بودند به نام شیر پامنار ایشان هم‌چند صد جلد از این مجله را تهیه کرده بوده و زیر لحاف گذشته بود و هرکس به خانه اش میرفت میداد و میگفت بخوان بیسواد. در ارتباط ایشان با نواب صفوی و عبد خدایی که در ترور نافرجام فاطمی دست داشت هم احتیاج به توضیح نیست.
البته اون مصاحبه رو قبلا خوندم و حرف شما در مورد جرم پایین کشیدن مجسمه های رضاخان رو هم به عنوان تناقض رفتاری اونها قبول دارم ولی با توجه به ویدئوی آپارات این رو میگم چون این قبیل کارها برای این نوع سازمانها روال عادیه( لینک خواستم بذارم کار نکرد ولی راحت قابل دسترسیه )
مطلب این مصاحبه را میتوانید در سایت انصاف نیوز بخوانید فقط اسم خبرگزاری مصری را نوشته الیوم مصر
تنها کسی که که این اسناد را رد میکنه پسر ایشان است در مورد مصاحبه با روزنامه الازهر، هم گفته فلانی باید اعدام شود به جرم پایین کشیدن مجسمه های شاه چه باید گفت. در همان زمان روحانی شریفی مثل سیدرضا زنجانی را داریم که تمام قد از دولت ملی حمایت کرد یا افرادی مثل ایت الله طالقانی که ایشان هم در دفاع از ملی شدن نفت تمام قد ایستادگی کرد در هر صنفی ادم خوب و بد وجود دارد.
در مورد اصالت اون فیلم در خانه دکتر مصدق اطمینانی هست ؟ البته من طرفدار هیچ کدوم از این دو نیستم از طرفی سیا و امثالهم نهایت استفاده رو از هر اتفاقی میخوان ببرن ما نباید دوباره فریب بخوریم
فیلمی که از طرف سازمان سیا چند سال پیش در اینترنت قرار گرفت و مظفر بقایی و این مرد کاشی را در خانه پیر احمدآبادی نشان میداد به اندازه صد کتاب بار تاریخی داشت. حسین مکی هم بعد از سفر به امریکا راهش را از مردان ملی جدا کرد به هوای نخست وزیری. تاریخ عادلانه قضاوت خواهد کرد.
هفته نامه تهران مصور شماره 486 - 14 آذر 1331
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک