رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اران، آذربایجان جنایت و توسعه طلبی

اران، آذربایجان جنایت و توسعه طلبی
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
خلاصه ای از تاریخ اران و سرنوشت شوم آن

پیشگفتار نویسنده:
حدود یکصد سال است که نام آذربایجان بعنوان یک واحد سیاسی و حکومتی، در منابع و مطبوعات بر سر زبانها پدید آمده است. تاکنون کتابها و مقاله های بسیاری در تصحیح این اشتباه عمدی عده ای بربرتبار، به زبانهای گوناگون چاپ و منتشر شده است.
گذاردن نام آذربایجان بر سرزمین آلبانیای قفقاز که در سده های اخیر اران و شیروان نام داشت، سبب انحرافها و تشویشهایی در این بخش از قفقاز گردید. برخی از سران دولتها با انگیزه های سیاسی، نویسندگانی را به خدمت گرفتند تا برای مردم آلبانیای قفقاز (از این نظر آلبانیای قفقاز می نویسم تا با کشور آلبانی در اروپا اشتباه نشود)، تاریخی جعل کنند و کشوری پدید آوردند که مغرضانه آذربایجان نام یافته، در حاللیکه این منطقه هیچ ارتباطی با استان آذربایجان ایران ندارد و در طول تاریخ، پیش از ژوئن 1918، هرگز نام آذربایجان برای آن بکار نرفته است.
امروز، جعل تاریخ در بسیاری از نقاط گیتی تسری یافته است. پان ترکیست ها، از شاخص ترین آنها هستند. در این دفتر تلاش خواهیم کرد تاریخ و جغرافیا و فرهنگ اران یا آلبانیای قفقاز را به اجمال ارائه نماییم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1399/05/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اران، آذربایجان جنایت و توسعه طلبی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اران، آذربایجان جنایت و توسعه طلبی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک