رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

هزار قطعه؛ گزیده قطعات شعر پارسی از آغاز تا امروز به انضمام شرح قطعات

هزار قطعه؛ گزیده قطعات شعر پارسی از آغاز تا امروز به انضمام شرح قطعات
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 11 رای
به کوشش: سید احمد بهشتی

قطعه یکی از قالب‌های شعر پارسی است که گرچه شاعر در این قالب بیشتر به پند و نصیحت و توصیه به پرهیز از دنیا و دنیاپرستان می‌پردازد، ولی در همه زمینه‌ها از مدح و ذم و هجو و تهنیت و تعزیت و انتقادهای صریح اجتماعی و سیاسی طبع‌آزمایی می‌کند. بی‌شک شاه قطعه‌سرایان و امیر ایشان شیخ اجل سعدی شیرازی است؛ گرچه انوری و ابن یمین و قاآنی در قطعه‌سرایی دستی قوی دارند؛ ولی هیچ گوینده و ادیب و شاعری در کلام پارسی همچون سعدی نیست که کلمه در دست او همچون موم است، او خداوندگار زبان پارسی است. در این کتاب گزیده‌ای از قطعات پارسی به همراه شرح آنها آورده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
تونی
تونی
1399/04/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هزار قطعه؛ گزیده قطعات شعر پارسی از آغاز تا امروز به انضمام شرح قطعات

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با عرض سلام و احترام . من از مشترکین همیشگی سایت عالی شما بوده و هستم و خواهم بود . یه خواهشی داشتم. کارهای داستانی استاد محمد علی جمالزاده ، فقط به استثنای یکی بود یکی نبود، اساسا موجود نیست و چاپ تمومه مدت هاست. همه جا دنبالشون گشتم. آخرین امیدم به شماست. با توجه به اینکه سالیان دراز از آخرین چاپ آثار داستانی ایشون میگذره، ممکنه دسترسی به دانلودشون رو مجاز کنید؟با نهایت احترام و خضوع منتطر اسختون هستم.
هزار قطعه؛ گزیده قطعات شعر پارسی از آغاز تا امروز به انضمام شرح قطعات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک