رسته‌ها
حدیث خوبان - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 2.8
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 2.8
با 10 رای
همواره برخی انسان‌ها که از اسارت شهوات و قید حبّ بدنیا آزاد شده و زنگار دل با نام و یاد خدا و اولیای گرانبار زدوده‌اند، دلهایشان مهبط سروش غیبی و اخبار ماورایی شده و دل و چشم‌های باطنی‌شان محرم اسرار ملکوت شده‌است. این‌ها همان‌هایی هستند که از دنیا و مافیها گذشته‌اند و به وادی ثبات و عشق رسیده‌اند و سینه خویش را به درجه‌ای از مدال "لحظات الی الملکوت" آذین بسته‌اند. دیده‌های ملکوتی اینان بسیار و حکایاتشان فراوان است و همه ارجمند و راهگشا هستند که کمترین رهیافت مطالعه و تأمل در آن‌ها تمایل قلبی به تزکیه و تهذیب است و نتیجه آن هم گام‌های استوار در مسیر طریقت و اخلاق می‌باشد. به بیان دیگر، مطالعه احوال ارزشمند و دریافت‌های ملکوتی بزرگان و راه‌یافتگان، درسی اخلاقی است، عملی که ناخودآگاه دست انسان را گرفته به سوی مقصدی روشن و والا سوق می‌دهد.
کتاب "حدیث خوبان" منتخبی است گرد آمده از حکایات اخلاقی، عرفانی، مکاشفات، رویاهای صادقانه و کرامات آموزنده از مفاخر مدفون در ارض مقدس تخت فولاد اصفهان شامل علما و عرفا و شهیدانی که هریک را مجموعه‌هایی باید تا پرده از اسرار درونیشان برگشاید و چهره‌های ملکوتی و نورانی‌شان را به خلایق بنمایاند. این بزرگان و مفاخر با علم و عرفان سلوک معنوی رفتارهای اجتماعی، هنر، شعر، خط، نقاشی و آثار مکتوبشان راهگشای علم و فضیلت برای آیندگان‌اند و افتخار هر ملت و مملکت به مردان و زنان فرهنگی عالم، عارف و تلاشگر آن است و مزارشان باید سمبلی برای نسل‌های آینده باشد تا یادشان را گرامی بدارند و به زیارت تربتشان بروند و در برابر روح با عظمتشان سر تسلیم و تحسین فرود آورند.
کتاب "حدیث خوبان" توسط حمید خلیلیان، زیر نظر اصغر منتظرالقائم و با همکاری مجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان گردآوری و تهیه شده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
515
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
m13541112
m13541112
1399/10/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حدیث خوبان - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حدیث خوبان - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک