رسته‌ها
خلاصه عبقات الانوار: حدیث طیر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
✔️ عظمت و محتوای حدیث طیر حاکی از فضیلتی برای امیرالمومنین به گونه‌ای است که هیچ کس در این فضیلت شریک نخواهد بود و دلالت بر امامت آن حضرت پس از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خواهد داشت و علاوه بر این شامل برخی نکات در شناخت صحابه می‌باشد. گروهی از متعصبان، تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از نقل و نشر این حدیث بکار برده و کوشیده‌اند تا اولا در سند آن خدشه وارد کنند و سپس با بازی با متن حدیث دلالت آن را از کار بیندازند یا آن را بر معانی دیگر حمل و تاویل کنند. و آنگاه که همه راه‌ها بر آن بسته شد، با نقل روایاتی ساختگی که حاوی فضائلی مشابه درباره غیر امام است با آن معارضه کنند..
این اثر خلاصه‌ای از مجموعه «اعتقاد الانوار» به روایت میرحامد حسین هندی، متوفی به سال 1306 هجری قمری است. مجموعه مکتوب وی دوره مفصلی از امامت است که اگر متن آن به طور کامل چاپ شود، حدود یکصد مجلد خواهد شد.
اثر حاضر در 892 صفحه به مضامینی مانند «ماجرای حاکم نیشابور، ابونعیم حداد،‌ فوائدی پیرامون حدیث طیر،‌ مناقب احمد بن حنبل، مستدرک،‌ تاریخ بغداد،‌ ناقلین حدیث از تابعین، شهرت حدیث طیر و تواتر آن، سند حدیث طیر، روایت ذعباد بن یعقوب، روایت ابو حاتم، جامع ترمذی، رجال سند، ‌ابن بطه،‌ روایت ابی مظفر سمعانی، روایت فخرالدین هانسوی و رد سبکی نسبت به حاکم به جعلی بودن حدیث» می‌پردازد.
همچنین سایر بخش‌های کتاب خلاصه عبقات الانوار حدیث طیر به مبانی مانند «روایت ملک العماء هندی، روایت صلاح علایی،‌ روایت جلال‌الدین سیوطی، اسانید صحیح حدیث در خارج صحاح، ادعاهای کابلی و دهلوی پیرامون سند حدیث طیر، سخنی با دیگر علما در یاوه‌گویی پیرامون حدیث طیر، دلالت حدیث طیر، رد نظرات و دیدگاه‌ها نسبت به عبارت محبوب‌ترین مردم، اخبار و احادیث در این‌که علی(علیه السلام) مطلقا محبوب‌ترین خلق است، دو احتمال مردود، بطلان بافته‌های دروغین از علمای حدیث،‌ معارضه با حدیث اقتدا به شیخین و رساله‌ای در تحقیق حدیث اقتدا به شیخین» توجه دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
893
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1399/03/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه عبقات الانوار: حدیث طیر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه عبقات الانوار: حدیث طیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک