رسته‌ها

ویروس کرونا و پرسش‌ها و نگرانی‌های من

ویروس کرونا و پرسش‌ها و نگرانی‌های من
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
✔️ نشر افق با ترجمه و انتشار رایگان کتاب ویروس کرونا و پرسش‌ها و نگرانی‌های من اثر الیزابت جِنِر، کِیت ویلسون، نیا رابرتس با تصویرگری اَکسِل شِفلِر برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی کودکان به کمکِ والدین آمده است. اکسل شفلر تصویرگر کتاب گروفالو که جزو کتاب‌های محبوب کودکان ایرانی است، در این کتاب تلاش کرده است با شوخ‌طبعی بر ویژگی‌های مثبت زندگی در روزگار قرنطینه تأکید کند و لحظه‌هایی خوش‌آیند برای مخاطبان خلق کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
15
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Arti23
Arti23
1399/03/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ویروس کرونا و پرسش‌ها و نگرانی‌های من

تعداد دیدگاه‌ها:
10

محمد کریمی‌نیا، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور به روزنامه جوان گفت: قرارداد تولید ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ماه در ایران بین شرکت اکتوورکو و اسپوتنیک روسیه بسته و این قرارداد در سطح گسترده رسانه‌ای و به همه کشور اعلام می‌شود که به زودی ماهی ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک را به بازار ایران عرضه می‌کنیم، اما در تیرماه دکتر رئیسی، معاون بهداشتی وزارتخانه اعلام می‌کند که روس‌ها سر ما کلاه گذاشتند. واقعیت این بوده که روس‌ها به درستی با شرکت اکتوور قرارداد بسته‌اند تا واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و به روسیه تحویل شود نه ایران! در واقع روسیه برای تولید واکسن برون‌سپاری کرده‌است.
اگر ظرفیت تولید ۲میلیون دوز واکسن در ماه در داخل کشور طبق استانداردهای بین‌المللی وجود دارد، چرا این ظرفیت را در اختیار سایر تولیدکننده‌هایمان نگذاشتیم تا محصولات ایرانی زودتر وارد بازار شود؟! نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نهادها و افرادی هستند که باید به این مسائل توجه جدی و عملیاتی بکنند. نکته دیگری که وجود دارد این است که در قوانین و مقررات ما برای شرایط اضطراری پیش‌بینی درستی صورت نگرفته و زیرساخت‌های لازم برای آن در نظر گرفته نشده‌است. صرف قانون نیست و باید زیرساخت‌های اجرایی قانون را هم در نظر بگیریم به همین خاطر رسیدگی به خیلی از موارد اینچنینی ناخواسته در یک پروسه طولانی مدت قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا روسیه تولید واکسن اسپوتنیک را برون‌سپاری کرده و به ایران سپرده‌است؟ گفت: نه فقط روسیه، حتی کشور ایران هم به دنبال این است تا برای تولید واکسن بیشتر از ظرفیت موجود در کشورهای دیگر استفاده کند. کاری که در حال فایزر، مدرنا، آسترازنکا و حتی چین و هند هم انجام می‌دهند. این یک قانون است که به جای گسترش ظرفیت و وقت تلف کردن برای تولید، از ظرفیت استاندارد موجود در شهر و کشور دیگر استفاده می‌کنند تا تولید را سریع پیش ببرند و این یک استراتژی خیلی خوب است که ایران هم اگر بتواند باید استفاده کند. کلاه روسی  هم رسید برای فصل پاییز.
در نبیگی خواندم: «تا سال ۲۰۲۰ مردم بیش از هر زمان دیگری در اماکن عمومی ماسک های جراحی و دستکش های پلاستیکی استفاده می کنند. علت این کار شیوع یک بیماری شدید شبیه ذات الریه خواهد بود که به ریه ها و نای حمله می کند و به شدت در برابر درمان مقاوم است. این بیماری به طور ویژه ای گیج کننده خواهد بود زیرا بعد از آن که در یک زمستان ترس و وحشت مطلق ایجاد می کند تا ۱۰ سال بعد کاملاً ناپدید می شود و باعث می شود که هم منبع بیماری و هم درمان آن اسرارآمیز باشد.» (پیشگویی، بخش سوم، برگ ۲۷۵، سیلویا براون، ترجمه دکتر عباسعلی زارعی، چاپ اول: ۱۳۸۷ خورشیدی).
روزنامه وال‌استریت جورنال، شامگاه یکشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که سه ویروس‌شناس آزمایشگاه ووهان چین، در نوامبر ۲۰۱۹ از مسئولان خود خواسته بودند برای درمان در بیمارستان بستری شوند.
این درخواست چند ماه پیش از اعلام رسمی پیدایش ویروس کرونا توسط چین مطرح شده بود.
وال‌استریت جورنال این مطلب را بر اساس یک گزارش تازه‌افشاشده اطلاعاتی آمریکا تهیه کرده است. این گزارش در آستانه جلسه نهاد تصمیم‌گیری سازمان جهانی بهداشت ارائه شده که انتظار می‌رود در آن در مورد مرحله بعدی تحقیق در زمینه منشا کووید-۱۹ بحث شود.
ایالات متحده، نروژ، کانادا، بریتانیا و چند کشور دیگر، در ماه مارس گذشته، دربارهٔ مبدأ پیدایش ویروس کرونا، اظهار نگرانی کرده، و خواستار تحقیقات کامل‌تری با همکاری سازمان جهانی بهداشت شدند.
دولت دونالد ترامپ، سال گذشته، اعلام کرده بود، یقین دارد چندین پژوهشگر آزمایشگاه ووهان، در پائیز ۲۰۱۹ و ماه‌ها پیش از اعلام اولین موارد ویروس کرونا، با علائم کووید-۱۹ بیمار شدند. چین همچنان نشت ویروس از آزمایشگاه ووهان را رد می‌کند.
کرونا در آینده شبیه سرماخوردگی معمولی خواهد شد
نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می دهد: بیماری کووید-۱۹ در آینده می تواند همچون سرماخوردگی معمولی شود.
بر اساس این مطالعه، کروناویروس جدید که عامل بیماری کووید-۱۹ است نمی تواند طی دهه آینده بیش از سرفه های شایع سرماخوردگی و احتقان بینی باشد./ایسنا
تا وقتی که ایمنی از طریق واکسن شکل نگیره، ماسک زدن و رعایت فاصله‌ی اجتماعی بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با انواع جدید کرونا مثل کرونای انگلیسی و کرونای برزیلی هست.
مردم بیشتر ماسک های جراحی یا ماسک های پارچه‌ای رو انتخاب میکنند. طی آخرین آزمایشی که صورت گرفته ماسک پارچه‌ای تنها 44.3% و یک ماسک جراحی که کناراش آزاده و گره نخورده 42% میتونن جلوی ذرات سرفه روبگیرن!
توی این آزمایش فهمیدن بهترین نوع ماسک زدن استفاده از یک ماسک پارچه ای روی یک ماسک جراحی هست که میتونه جلوی ذرات سرفه رو تا 92.5% بگیرد.
تنها راه اینه که دولت باید هزینه معیشت مردم به مدت یک ماه به مردم پرداخت کنه و قرنطینه اجباری در شهرها اعمال کنه که اونم نمیشه همه چیز تحریمه دولت به بی پولی خورده نفت فروش نمی ره مسولین همه سر درگم هستن و با خبر هایی که میشنویم اماده کنترل ش.. دوباره مردم در قالب قرارگاه مبارزه با گرانی هستن و مردم هم به خاطر تامین نیازهای اقتصادی زندگیشون مجبورن به اماکن عمومی رفت امد داشته باشن و چون دارویی نداره این بیماری با وضعیت کشور فکر نمی کنم شیوع این بیماری بشه کنترل کرد خدایی نکرده کسی هم اگر مبتلا بشه هزینه های درمانش هم بسیار گزافه با وضع فعلی کشور اگر هم ترامپ دوباره رییس جمهور بشه وا مصیبتاست از گرانی دیگه ابم گیر نمیاد چه برسه روغن ....
مطالعه جدیدی که بر روی ۲۱۶ فرد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد، نشان داده است که ۸۰ درصد از این افراد ویتامین D کافی در خون ندارند.
به گزارش خبرآنلاین، مطالعات نشان داده اند که داشتن ویتامین Dکافی در بدن، سبب شده که تا ۵۱.۵ درصد خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری برای مبتلایان کاهش یافته باشد و برای بهبودی به بیمارانی که به نوع شدید این ویروس مبتلا شده اند، کمک کند؛ هرچند که برای اثبات این مسئله آزمایش‌های بیشتری مورد نیاز است.
در این تحقیق میزان ویتامین D در مردان کمتر از زنان بود و علاوه بر این در افرادی که کمبود ویتامین D داشتند، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر بود.
دکتر هانس کنراد بیالسکی، استاد دانشگاه هوهنهایم که ارتباط ویتامین D و کووید۱۹ را بررسی کرده، می‌گوید: بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت و چاقی با کمبود ویتامین D در ارتباط است. همچنین به نظر می‌رسد بیمارانی که ویتامین D کافی ندارند، به نوع شدیدتری از کووید۱۹ مبتلا شوند اما ما هنوز چگونگی ارتباط بین این دو را پیدا نکرده ایم.
با این وجود، علاوه بر ارتباط بین سطح ویتامین D و خطر ابتلا به کووید۱۹ محققان در حال تلاش برای درمان این بیماری به کمک ویتامین D هستند.
محققان معتقدند: درمان با ویتامین D باید در بیماران کرونایی با مقادیر پایین ویتامین D انجام شود، زیرا این روش ممکن است اثرات مفیدی در سیستم اسکلتی عضلانی و سیستم ایمنی بدن داشته باشد.
آنها توصیه می‌کنند که مصرف ویتامین D برای نوزادان باید به طور روزانه بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ IU، کودکان ۶۰۰-۱۰۰۰ IU روزانه و بزرگسالان ۶۰۰-۲۰۰۰ IU باشد و این مقدار بستگی به سطح فعلی این ویتامین در بدن افراد دارد. همچنین بزرگسالانی که دچار اضافه وزن هستند، ممکن است به میزانی ۲ تا ۳ برابر بیشتر به این ویتامین نیاز داشته باشند.
نتیجه چندین تحقیق نشان داده است که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفلوانزا و ویروس کرونا ارتباط دارد.
پزشکانی که این تحقیق را انجام داده اند با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که ویتامین دی در بدن نقش پیشگیرانه‌ای در برابر این بیماری دارد یا نه، می‌گویند: کمبود شدید این ویتامین در بدن پیامدهای منفی زیادی را در پی دارد که می‌تواند روی ابتلا به کووید ۱۹ هم تاثیر گذار باشد اما ما هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که ویتامین دی می‌تواند از عفونت شدید جلوگیری کند.
منبع: healthline
‏فقط مدیریتِ این ۵ خانم را در ‎بحرانِ کرونا ببینید
تایوان: ۵۳۵ مبتلا و ۷ فوتی،
نیوزیلند: ۱۸۸۳ مبتلا و ۲۵ فوتی،
نروژ: ۱۶۳۴۹ مبتلا و ۲۷۸ فوتی،
دانمارک: ۳۴۹۴۱ مبتلا و ۶۷۹ فوتی
و آلمان: ۳۷۵ هزار مبتلا و ۹۸۳۷ فوتی.
بر مبنایِ چه شواهدی می‌گویند: زنان ‎رجلِ سیاسی نیستند؟!
به نسبتِ مرگ‌ومیرِ افراد به تعدادِ مبتلایان در این کشورها دقت کنید
متاسفانه سیاست های نادرست دولت و فرهنگ مسافرت رفتن به هر قیمتی و شرکت در مجالس مختلف به هر قیمتی مردم باعث شروع موج جدید کرونا شده است. مدل چین نشان داد فقط با سیاستهای سخت گیرانه میتوان جلوی گسترش ویروس کرونا را گرفت نه فقط با توصیه کردن
با این شرایط کرونایی و با توجه به تجربه المان و دیگر کشورها بازگشایی حضوری مدارس چیزی جز اغاز موج سوم کرونا نخواهد داشت.
ویروس کرونا و پرسش‌ها و نگرانی‌های من
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک