رسته‌ها
منشور کشورداری: فنون حکمرانی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 10 رای
✔️ کتاب «فنون حکمرانی» پیش‌نویسِ حکومتی جایگزین حکمرانی خوب است. این پیش‌نویس با توجه به سیاست‌های سرگردان حکمرانی خوب و نیز بن‌بست آن در اداره امور کشور و تا حدودی ملل به جامعه علمی و دولت عقل پیشنهاد شده است.
فن حکمرانی به عنوان یک اصل عمومی حاکمیت قانون فنی در دولت عقل است. این مدل از حکومت علاوه بر عادلانه، منصفانه و توسعه محوربودنِ قانون به فنی بودن آن برای توسعه کشور و جامعه جهانی نگاه اثباتی دارد. از نظر فن حکمرانی مدل حکمرانی خوب مانند دیگر مدل‌های حکومتی به دلیل نافع و سودمند نبودن و نیز نداشتنِ توجیه منطقی برای توسعه کشور، خیر سیاسی و حکومتی باید کنار گذاشته شود.
در فن حکمرانی امر قضایی نیز مبتنی بر قانون فنی است. با این اصل قضات به مثابه منطقِ حقوقی داوری نمی‌کنند و از آنجا که مردم امور خود را براساس قانون حل‌و‌فصل می‌کنند، در هنگام تعارض‌ها داوری‌ها نیز براساس قانون خواهد بود. با این نگاه قضات آینده نه حقوقدانان کنونی و فردایی که قانوندانان امروزی و فردایی خواهند بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
297
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
saboor313
saboor313
1399/03/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی منشور کشورداری: فنون حکمرانی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
در مقدمه کتاب می خوانیم :« فن حکمرانی به صورت بدیعی چالشها و بحرانهای بزرگ حکمرانی امروز را در زوایای مختلف توجیه منطقی می کند. این فن در ابعاد وسیعی نشان می دهد مدلهای حکمرانی جدید، فاقد منطق و عقلانیت اصیل هستند. در این فن، انسان حق حیات ویژه در سازمان حکمرانی دارد و دیگر مسائل فرع آن خواهند بود. با وجود این پرسیده میشود که مشکل اساسی حکمرانی امروز چیست؟ حکمرانی امروز در گذشته مانده و در پهنای جامعه کنونی حاضر نشده و شگفت اینکه از انسان سیاسی جدید ناامید شده است. با این حکمرانی انسان که موضوع اصلی است فراموش شده و در نتیجه موضوع دیگری برجایش نشسته است.»
منشور کشورداری: فنون حکمرانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک