رسته‌ها
راب روی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 8 رای
کتابی را که هم اکنون در دست دارید یکی دیگر از آثار برجسته سر والتر اسکات نویسنده مشهور بریتانیائی است که در دو جلد بطور کامل برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه شده است. شرح حال سر والتر اسکات بطور مفصل در کتاب کلاسیک دیگری از آثار این نویسنده بنام ' پیر مرگ ' ذکر شده که بترجمه همین مترجم و از انتشارات همین مؤسسه میباشد. خوانندگان علاقمند میتوانند به مقدمه این کتاب مراجعه کنند.
کتاب راب روی در اوایل قرن نوزدهم در اسکاتلند بچاپ رسید که در عرض دو روز تمام نسخه های بفروش رسید. چاپ های متعدد این کتاب با همین استقبال روبرو شده و نسخ آن در مدت کمی نایاب شد. اسکات در این کتاب که در دو جلد منتشر شده است شمه ای از تاریخ خونبار اسکاتلند را با قلم توانای خود بتصویر میکشد. شخصیت اصلی داستان او نجیب زاده جوانی باسم فرانک است که در نتیجه عدم توافق با پدر یک دنده خود به قلعه عمویش در شمال انگلستان نزد عمویش که او را هرگز ندیده بود ، تبعید میشود. حوادث و اتفاقات جالب و در عین حال خطرناکی برای این جوان بی تجربه در این قلعه اتفاق میافتد. او در آنجا با دختری جوان از اقوام دور خود آشنا شده که با آشنائی و نفوذی که در منطقه دارد به حمایت از این جوان بر میخیزد.
بی خبر از توطئه های سیاسی و نقشه های شیطانی برای سرنگون کردن حکومت وقت انگلستان ، فرانک خود را در تارهای عنکبوتی جاسوسی، فریب و دروغ گرفتار میبیند. مشکلاتی زیاد برای او ایجاد میشود که هر یک از آنها میتواند ببهای جان او تمام بشود.
در یک مرحله بحرانی تصمیم به رفتن به شمال و کوه پایه های اسکاتلند کرده ، بدون اینکه بخوبی آگاه باشد که خود را با چه خطری مواجه کرده است. والتر اسکات با هنرمندی بی نظیری این حوادث تاریخی را در قالب داستانی دلکش به خواننده ارائه میدهد.
این کتاب در دو جلد تالیف شده که هر دو جلد بطور یکجا و کامل بدست خوانندگان میرسد. در ترجمه این کتاب از نسخه اصلی اولین چاپ کتاب که در دانشگاه هاروارد نگهداری میشود استفاده شده و تمام تصاویر کتاب اصلی برای استفاده خوانندگان فارسی زبان از همان کتاب نسخه برداری شده است.
از این کتاب فیلم های متعددی تهیه شده که تصویر روی جلد مربوط به فیلمی بهمین نام با شرکت لیام نیسون و جان هرت در سال ۱۹۹۵ در نیویورک تهیه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
272
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1399/03/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راب روی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
5 مگابایت
راب روی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک