رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دین و دولت در عصر صفوی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 25 رای
✔️ از پیشگفتار کتاب:
عصر صفوی یکی از شگفت انگیزترین دوره های تاریخ ایران است. این دوره به علت آنکه ریشه مذهبی در ادوار قبلی خود دارد که در این عهد با چهره ویژه ای بروز می کند، و به جهت اینکه زمینه بسیاری از تحولات اجتماعی، سیاسی و مذهبی، در اعصار بعدی را نیز پدید می آورد، اهمیت ویژه ای در تاریخ اسلام به طور اعم و در تاریخ ایران به طور اخص دارد.
هدف اصلی نویسنده در این کتاب، پژوهش درباره قدرت مذهبی و قدرت سیاسی و کوشش شاهان صفوی در همساز ساختن مذهب (شیعه امامیه) و سیاست می باشد که خود ریشه عمیقی در اسلام دارد. این امر با وجود اینکه موجب پیدایش حوادث، تحولات و سیاستهای خاصی در تاریخ ایران شده، کمتر توجه اهل تاریخ را به خود معطوف داشته است. به ویژه از قرن هفتم هجری قمری (سیزدهم میلادی) که توسعه دیگر شعبات تشیع مانند اسماعیلیه در ایران گسترش یافت و شیعیان امامیه در راس بسیاری از حرکتهای بزرگ مردم برضد حکام قرار گرفتند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1399/03/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دین و دولت در عصر صفوی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دین و دولت در عصر صفوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک