رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

دایره المعارف تاریخ عمومی جهان: گروه فرهنگستان بورداس

دایره المعارف تاریخ عمومی جهان: گروه فرهنگستان بورداس
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
این کتاب در اصل دوره ای 3 جلدی از مجموعه 23 جلدی دایرة المعارف بورداس به زبان فرانسوی میباشد که توسط انتشارات بورداس به چاپ رسیده است و حاصل کار روژه کاراتینی (1924 - 2009) نویسنده و پژوهشگر فرانسوی میباشد. دایرة المعارف 23 جلدی بورداس شامل موضوعات مختلفی از جمله هنر، تاریخ، فلسفه، ادیان، نجوم ، پزشکی ، جانور شناسی و غیره میباشد که سه جلد آن به تاریخ پرداخته است ( جلد های 4، 5 الف، 5 ب) که این سه جلد توسط نشر قطره و آقای محمود بهفروزی در قالب یک جلد از فرانسوی به فارسی ترجمه شده است. چاپ مجموعه دایرة المعارف بورداس از سال 1968 تا 1975 به طول انجامید . البته در سالهای بعد بعضی از جلدهای این مجموعه تجدید چاپ شده و مطالبی به آنها افزوده شده است.
این کتاب حوادث مهم تاریخ جهان را از عهد باستان تا سال 1978 پوشش داده است. این کتاب در سه بخش است و صورت راهکار دهدهی یا اعشاری تقسیم بندی و فهرست نگاری شده است. در این راهکار به هر یک از علوم یک عدد سه رقمی اختصاص می یابد که عددی بین المللی است که عدد 900 برای تاریخ و جغرافیا است. بخش اول کتاب به تاریخ جهان باستان پرداخته است. بخش دوم به تاریخ اروپا و بخش سوم به تاریخ جهان به استثنای تاریخ اروپا میپردازد . این کتاب حاوی تصاویر زیادی است که عمدتآ رنگی میباشند.
در چند سال اخیر آثار مختلفی در زمینه تاریخ عمومی جهان منتشر شده که هر یک از آنها کاستی و فزودهای خاص خود را دارند. اما کتاب تاریخ عمومی جهان که در واقع ترجمه دایرة المعارف تاریخ جهان منتشره در فرانسه است، در مقایسه با آثاری که تاکنون چاپ شده اند، برجستگی هایی دارد که آن را از این دسته از آثار متمایز می کند.
کتاب نوعی تاریخ روایی است که از ابتدای تاریخ تا سال 1978 را شامل می شود. توجیه گردآوردندگان برای نپرداختن به تاریخ ۲۵ ساله اخیر نیز پذیرفتنی است. مترجم در این باره می نویسد: «نگارش تاریخ این سی سال اخیر در حال حاضر، جنبه نوعی تاریخ سیاسی را به خود می گیرد و در محدوده یک تاریخ روایی نمی گنجد. مضافآ که بسیاری از عوامل سازنده تاریخ سی سال اخیر (منظور تا سال 1383)، هنوز در پرده ابهام است».
کتاب از عمده ویژگی های اثری مرجع برخوردار است و حاصل تلاش پی گیر و بی وقفه عوامل انتشارات قطره در مطابقت تمامی وجوه کتاب با نسخه اصلی (چه در عکس و چه در جدول و چه در موارد دیگر) کار را بسیار دقیق و با ظرافت و البته چشم نواز ساخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1399/02/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دایره المعارف تاریخ عمومی جهان: گروه فرهنگستان بورداس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دایره المعارف تاریخ عمومی جهان: گروه فرهنگستان بورداس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک