رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
انیس العارفین
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 13 رای
تعلیق: علی اوجبی

تحریر فارسی شرح عبدالرزاق کاشانی بر منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری

پیر هرات خواجه عبدالله انصاری و اثر بی‌بدیل او «منازل السائرین» برای تمامی عرفان‌پژوهان، سالکان الی الله، پیران طریقت و واصلان به حقیقت نامی است دیرآشنا و تداعی‌کننده حالات و کشش‌های جذاب درونی، شوارق و بوارق ملکوتی، تجربیات عمیق و انیق باطنی و مشاهدات دلکش حقایق و زیبایی‌های فراطبیعی. «منازل السائرین» کتابی است با نثر جذاب عربی که آن را خواجه ۲۷ سال بعد از تالیف «صد میدان» یعنی به سال ۴۷۵ ه.ق نگاشته است. جدای از عمق و پختگی مطالب، زبان و ... این دو کتاب در ۵۱ موضوع مشترک و در ۴۹ عنوان متفاوتند. اما کتاب «انیس العارفین» تحریری است فارسی از شرح کاشانی بر «منازل السائرین» که به خامه عارفی گمنام که خود را صفی‌الدین محمد طارمی معرفی کرده، نگاشته شده است. متاسفانه مترجم هیچ اشاره‌ای به این مطلب ندارد که متنی را که ارائه کرده، در واقع ترجمه‌ای از شرح کاشانی است و این برای برخی این توهم را ایجاد کرده که این کتاب شرح مستقلی بر «منازل السائرین» است. این متن بر اساس دست‌نوشت نفیس و منحصربه‌فرد کتابخانه مجلس شورای اسلامی به شماره ۵۳۲۲ انجام شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1399/02/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انیس العارفین

تعداد دیدگاه‌ها:
2
این کار از گنجینه های گرانقدر عرفان است. باید تعالیم ان را سر لوحه اندیشه و رفتار قرار داد.
کتابی دقیق و ظریف در سیر وسلوک الی الله که راه و رسم منزله‌ی سیر را به خوبی عرضه می‌نماید، البته کسانی که در پیچ و خم نفس و تمایلات این سویی خود گرفتارند ازین سفر بی بهره اند.
انیس العارفین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک