رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رنج ایوب
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
مترجم:
خسرو رضایی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
این کتاب را یکی مهم‌ترین آثار استینمن می‌دانند و او خود در ردیف بزرگانی چون پاسکال، کیه‌ر کگور، برنانوس و پگی به شمار می‌آید. «رنج ایوب» حالت ویژه‌ای در عهد عتیق دارد. آغاز آن مثل کتاب‌های تاریخی است اما اهمیت و جایگاهی که «شعر» در این کتاب دارد، مانع از آن می‌شود که این تصور به وجود آید. این کتاب چون دادنامه ژاندارک در محضر دادگاه روان در نورماندی و قضات قسی القلب آن بوده و می‌توان گفت کتاب ایوب یک درام است.
نویسنده سرگذشت دردناک ایوب، گمنام است و در هیچ جای عهد عتیق یا در جایی دیگر، برگه‌ای به دست نیامده است تا بتوان نام و زمان زیست نویسنده را به دست داد. ژان استینمن حدس می‌زند که نویسنده، فردی یهودی و بسیار تحصیل کرده و اهل سیاحت بوده است. «رنج ایوب» با یاددشتی 12 صفحه‌ای از نویسنده درباره موضوع و سبک کتاب آغاز می‌شود و متشکل از هفت فصل است: مسئله رنج در دوره نویسنده کتاب ایوب، تصویر جهان در دوره نویسنده کتاب ایوب، سرگذشت دردناک، شاعر و بازیگرانش، ایوب به خداوند شهادت می‌دهد و ایوب شاهدی بر رنج بشری. کتب‌ زیادی‌ در گستره‌های‌ مختلف‌ ادبیات‌، ادیان‌، روانکاوی‌ و روان‌شناسی‌ و حتی‌ فلسفه‌ به‌ تجزیه‌ و تحلیل ‌مباحث‌ فوق‌ پرداخته‌اند. در این‌ میان‌ دو کتاب «پاسخ‌ به‌ ایوب» از کارل‌ گوستاو یونگ‌ و «رنج ‌ایوب» ژان‌ استینمن‌ از همه معروف‌تر است. یونگ‌ ایمان‌ مسیحی‌ را در ناخودآگاه‌، نوعی‌ پاسخ‌ برای‌ رنج‌ها و گلایه‌های‌ ایوب‌ می‌داند اما استینمن‌ تجزیه‌ و تحلیلی‌ دقیق‌تر و عمیق‌تر ارائه‌ می‌دهد. در عهد عتیق‌ و کتاب‌ ایوب‌ در بخشی‌ از مباحثه‌، جایی‌ که‌ اشخاص‌ به‌ شکوه‌های ‌ایوب‌ پاسخ‌ می‌دهند، از لویاتان‌ (نهنگ‌) و بهیموت‌ (اسب‌ آبی‌) سخن‌ می‌برند تا عظمت‌ آنان‌ را در آفریده‌های‌ خداوند به‌ رخ‌ ایوب‌ بکشند. استینمن‌ با استدلالی‌ عمیق‌ و بی‌نظیر بیان‌ می‌کند که‌ شاهکار خلقت‌، لویاتان‌ (نهنگ‌) و بهیموت‌ (اسب‌ آبی‌) نیستند بلکه‌ انسان‌ است‌ زیرا انسان‌ با وجود تمام‌ زبونی‌اش‌ جرأت‌ آن‌ را داشته‌ تا قادر متعال‌ و عادل‌ کیهان‌ را به‌ خود بخواند.

از متن کتاب:
ایوب در برابر ما تنها شاهدی بر عدل الهی نیست،بلکه در برابر خداوند نیز شیع برتر است.وی علیه قساوت رنج بشر،اقامه دعوت کرده است...آدمی که رنج میکشد،اغلب این وسوسه بر وی عارض میشود که فریادهای ایوب را به حساب خود منظور دارد و آدمی هم که رنج نمیکشد،متسفانه سعی دارد درست با همان کلمات و یا لااقل با همان روحیه سخنان تسلا بخش و هم گستاخانه دوستان ایوب را از سر گیرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1399/02/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رنج ایوب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
رنج ایوب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک