رسته‌ها

کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 61 - آبان 1359

کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 61 - آبان 1359
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
از گروه مطبوعاتی کیهان
سردبیر: داریوش نوروزی
نقاشیها: سلمان بابایی
فیروزه گل محمدی
داریوش حبیب خانی
محمد علی بنی اسدی
سال بیست و چهارم
دوره جدید، شماره ۱۱۵۵+۶۱

در این شماره میخوانی:
کارهای اسلامی، کارهای بعثی
پیروزی خون بر شمشیر
پیام امام
شاگردان اول و ممتاز
پینوکیو (داستان مصور)
شعر
آشتی
لبخند
خسوف و کسوف
زنگ تفریح
نوشته‌ها و نقاشیهای شما
نوشته‌ها و نقاشیهای بچه‌های سرزمینهای دیگر

گفتگوی من و تو:
کارهای اسلامی، کارهای بعثی
دوست خوبم، سلام؛ میدانم که تو داستانها و شعرها را خیلی دوست داری؛ اما حرفهای من به قشنگی داستان نیست. برای همین بود که هر وقت می‌خواستم با تو حرف بزنم کوشش می‌کردم که حرف‌هایم خسته کننده نشود. همیشه سعی داشتم حرفهایی نزنم که تو نتوانی بفهمی همیشه دقت می‌کردم که حرفهایم خیلی سنگین و دشوار نباشد. وقتی که جنگ ایران و عراق پیش آمد، من مطمئن شدم که باید خیلی حرفها را برایت بگویم، حرفهایی که ممکن است تو آنها را به اندازه قصه و شعر دوست نداشته باشی اما دانستن آنها برای تو لازم است. وقتی همه از موضوعی حرف می‌زنند، حتما تو هم دوست داری که درباره آن چیزهایی بدانی.
حتما از رادیو و تلویزیون، کلمه بعثه را زیاد شنیده‌‌ای می‌گویند: «حزب بعث»، می‌گویند: «صدام حسین بعثی»، می‌گویند: «حکومت بعثی»
خوب، حالا می‌خواهیم حزب بعث را بشناسیم. به نظر تو چه باید بکنیم؟ من فکر می‌کنم باید حرفهایش را بشنویم و کارهایش را ببینیم تا آن را بشناسیم.
راستی، تو اصلا میدانی که «حزب» یعنی چه؟ من معنی حزب را به صورت ساده‌‌ای برایت می‌گویم: اگر یک عده که با هم همفکر هستند، دور هم جمع شوند و کارهای سیاسی بکنند، به آنها یک حزب می‌گویند.
حزب بعث هم اعتقادهایی دارد. یکی از اعتقادهای حزب بعث مخالفت با اسلام است. اگر یادت باشد، امام خمینی هم گفت که حزب بعث کاری به اسلام ندارد و مخالف اسلام است. حزب بعث می‌گوید: دین اسلام کامل نیست و برای همین است که با اسلام مخالفت می‌کند.
این، یکی از حرفهای حزب بعث بود. حالا باید کارهایش را ببینیم. از روز اول جنگ دیدیم که ارتش مزدور عراق، دهکده‌های ایران را گلوله - باران کرد. بعد هم هواپیماهایش شهرهای ایران را بمباران کردند و مردم بیگناه را کشتند. سربازان عراق از جلوی سربازان و پاسداران ایرانی فرار می‌کردند و جرات نداشتند که با آنها بجنگند. به همین خاطر، به مردم بیگناه حمله می‌کردند، ولی ارتش جمهوری اسلامی ایران این طور نیست.
سربازان مسلمان ایرانی با شعار «الله اکبر» با دشمنان می‌جنگند. سربازان ایرانی، فقط ارتش مزدور عراق را نابود می‌کنند و کاری با مردم بیگناه ندارند.
هواپیماهای عراق، شهرها و بیمارستانها را بمباران می‌کنند، اما هواپیماهای ایران هرگز این کار را نمی‌کنند. ارتش ایران یک ارتش اسلامی است، نه یک ارتش بعثی.
کارهای اسلامی، کارهایی هستند که یک مسلمان واقعی انجام میدهد دیگران هم از کارهای او می‌فهمند که اسلام چگونه است. ارتش ایران چون یک ارتش اسلامی است، کارهایش هم اسلامی است. مردم از کارهای ارتش ایران می‌فهمند که اسلام چه قدر خوب است! سربازان و پاسداران جمهوری اسلامی با کارهای خود، در حقیقت دین اسلام را تبلیغ می‌کنند.
سربازان مزدور عراق هم با کارهای خود نشان میدهند که حزب بعث چگونه حزبی است. حزب بعث حزبی است که سربازان آن زن و بچه‌های بیگناه را گلوله باران می‌کنند، به روی آنها بمب می‌اندازند و بیمارستانها و مدرسه‌ها را ویران می‌کنند.
حزب بعث ضد خدا، ضد اسلام و ضد انسان دوستی است. سربازان حزب بعث اگر کشته شوند، برای هیچ و پوچ مرده اند. ولی سربازان اسلام با خدا معامله می‌کنند. آنها جان و مال خود را میدهند و بهشت را می‌خرند، راستی چه کسی بهتر از خداهست که انسان با او معامله کند؟ سربازان اسلام اگر بکشند، پیروز میشوند و اگر کشته شوند به بهشت میروند.
من دعا می‌کنم که سربازان اسلام در جنگ با عراق خائن پیروز شوند. توهم برای پیروزی آنها دعا کن. حتما خدا هم آنها را یاری می‌کند؛ چون آنها سربازان خدا هستند.
راستی، یادت باشد که برای سربازان عراق هم باید دعا کنی. دعا کن که آنها هم آگاه شوند و به ارتش ما بپیوندند و حزب بعث را نابود کنند.
دوست تو سردبیر (داریوش نوروزی)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
32
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/03/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 61 - آبان 1359

تعداد دیدگاه‌ها:
1
لطفا فقط نسخه های کیهان بچه های زمان شاه رو بگذارید. نسخه های بعد انقلاب فقط یک مشت مزخرفاته که خواهانی هم نداره.
کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 61 - آبان 1359
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک