رسته‌ها

کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 79 - اسفند 1359

کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 79 - اسفند 1359
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
سه شنبه 26 اسفند ماه 1359 (شماره مخصوص نوروز 1360)

فهرست مطالب:
گفتگوی من و تو
وقتی بهار آید
بهترین هفت سین‌ها
نوروزتان پیروز
از زبان امام
واسیا سگ را در گونی خرید
پینوکیو - قسمت آخر (کمیک)
دیدار چه کسی شوم است؟
جدول
ماهی تنگ بلور
سرود سال نو
گزارش
امتحان هوش
بازی و معما
برگهایی از تقویم
به شوق دیدار بهار
پرندگانی که نمی‌پرند
نوشته‌ها و نقاشی‌های شما


پشت روی جلد:
فَانْظُرْ إِلى آثارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنَّ ذلِکَ لَمُحْیِ الْمَوْتى وَ هُوَ عَلى کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ
سوره روم، آیه ۵۰
به نشانه‌های رحمت خداوند نگاه کن، ببین که چگونه خداوند بعد از مرگ زمین، آن را دوباره زنده می‌کند. همان خداوندی که زمین مرده را زنده می‌سازد مردگان را هم زنده می‌کند، و خدا به همه کارها توانا است.
درباره این آیه:
در فصل پاییز، زمین می‌میرد، برگ درختان میریزد و درختان به خواب زمستانی فرو می‌روند، اما در فصل بهار زمین مرده زنده می‌شود، درختان سبز میشوند، گیاهان دوباره میرویند و زمین، زنده و آباد می‌شود.
اینها نشانه قدرت و رحمت خداوند است. خداوند همچنان که زمین مرده را زنده می‌کند، میتواند انسانها را پس از مرگ زنده کند، زیرا خدای بزرگ بر هر کاری تواناست و قدرت انجام هر کاری را دارد. تمام پدیده‌های جهان نشانه‌های رحمت و قدرت خداوند هستند و ما باید از مرده و زنده شدن طبیعت پی به زنده شدن انسان ببریم و بدانیم که پس از مرگ دوباره زنده می‌شویم و در آن دنیا به کارهای خوب و بد ما رسیدگی میشود.

گفتگوی من و تو
بنام خدا
مرده بدم، زنده شدم
گریه بدم، خنده شدم

دوست خوبم سلام،
حتما از عنوان گفتگوی این هفته خوشت آمده است چون یک شعر است، شعری از مولوی شاعر بزرگی مسلمانان. اگر بخواهیم این شعر را ساده کنیم این طور میشود: مرده بودم، زنده شدم، گریه بودم، خنده شدم.
البته مولوی این شعر را برای چیز دیگری گفته است، اما آنقدر قشنگ بود که من برای این گفتگو آن را انتخاب کردم.
این شعر، حرفی است که زمین در هنگام بهار می‌گوید. در فصل زمستان زمین مرده بوده است و حالا در فصل بهار که زنده می‌شود، می‌گوید: «مرده بودم، زنده شدم».
جمله دوم هم حرف گلها و درختها است، که می‌گویند: «گریه بودیم، خنده شدیم»
چون با شکفتن گلها، در واقع مثل این است که خندان می‌شوند.
طبیعت بعد از مردن زنده می‌شود. بعد از گریستن خندان می‌شود. به نظر تو چه کسی این کار را می‌کند، چه کسی زمین را می‌میراند، و چه کسی آن را دوباره زنده می‌سازد؟ به جای جواب بیا تا باهم این آیه از قرآن را بخوانیم، این آیه، جواب مارا میدهد.
«اگر سوال کنی آن کیست که از آسمان باران می‌فرستد، تا زمین را زنده کند و پس از مردن گیاهان، آنها را دوباره زنده کند، با اطمینان جواب میدهند که آن خدا است، پس بگو ستایش و پرستش فقط مخصوص خداوند است. خدایی که یکتا است. بله، اما این حقیقت را بیشتر مردم نمی‌دانند.»
به نظر من جواب کامل و بسیار جالبی است. مگر سخنی بالاتر و بهتر و زیباتر از سخن خدا هم پیدا می‌شود؟ نه هرگز کسی نمی‌تواند سخنی بالاتر از سخن خداوند بگوید.
بعد از این که دیدیم خداوند بزرگ، زمین مرده را زنده کرد باید یک نتیجه بگیریم. آن نتیجه را باز بهتر است، از سخن خداوند بفهمیم: «همان طور که پس از فصل خزان، گیاهان را دوباره زنده می‌سازیم، همانطور هم شما را پس از مرگ دوباره زنده می‌کنیم»
ما انسانها پس از مرگ دوباره زنده میشویم و در آن دنیا محاکمه می‌شویم. کسانی را که کارهای بد کرده‌‌اند مجازات می‌کنند و به آنهایی که کارهای خوب کرده‌‌اند پاداش میدهند.
بیا تا ما همکاری کنیم که در آن دنیا پاداش بگیریم.
من، شروع سال جدید و زنده شدن دوباره درختها و گیاهان را به تو تبریک می‌گویم، دعا می‌کنم که در سال آینده بیشتر مطالعه کنی، بیشتر بفهمی، تا بتوانی، بیشتر به اسلام خدمت کنی.
انشاالله
دوست تو، سردبیر (داریوش نوروزی)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
48
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/02/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 79 - اسفند 1359

تعداد دیدگاه‌ها:
2
خیلی ... سایتتون. دانلود نداد اما امتیاز من رو خورد واقعا براتون متاسفم تازه امتیاز هم می فروشید مثلا. من به چه اعتمادی امتیاز بخرم و بعد بدون دانلود همش بپره از دستم؟
با سلام ... کیهان بچه ها قدیمی ترین نشریه کودک و نوجوان است که در تاریخ ۶ دیماه سال ۱۳۳۵ در ۵۰۰۰ نسخه چاپ شد و بعد از استقبال از آن تیراژ آن به ۵۰۰۰۰ نسخه رسید.
کیهان بچه ها - دوره جدید برای بچه های انقلاب - شماره 79 - اسفند 1359
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک