رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فوائد الفواد ملفوظات خواجه نظام الدین اولیا بدایونی

فوائد الفواد ملفوظات خواجه نظام الدین اولیا بدایونی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
به کوشش: محسن کیانی

کتاب فوائد الفواد ملفوظات خواجه نظام‌الدین اولیاء بدایونی، تالیف خواجه حسن دهلوی، یک مجموعه گسترده و پرارزش فرهنگ بشری است، که قسمت فراوانی از آن در ارتباط با مطالب دینی و مذهبی است. رشته‌ای از این بخشِ معنوی هم مربوط است به بیان حالات، گفتار، آموزش‌ها و ارشادات پیران صوفی و مشایخ طریقت است، که معمولاً بر پایه قرآن و حدیث و مطالب عرفانی قرار دارد.
شرح برخی از مکاشفات و خوارق عادات مشایخ، در این مجموعه گسترده و پرارزش فرهنگ بشری، نیز گنجانیده شده، که مربوط است به اسرار و رموزی که در حال اتصال نفس به مبادی عالیه بر قلب اولیاء راستین و وارسته مکشوف می‌گردد. و در اصطلاح عرفانی بدان‌ها کرامات گفته می‌شود و برای باور داشت آن‌ها نیز با توجه به عمل آصف بن برخیا، مستندی قرآنی جُسته شده است.
معمول این است که بخشی از تصویر وضع زندگی و شیوه رفتار و کردار افراد جامعه، در هر مقطعی از زمان، در قالب گفته‌ها و نوشته‌ها قرار می‌گیرد. در این میان نوشته‌ها از گفته‌ها مهمتر است، زیرا این بخش از آثارِ فرهنگِ اجتماعی پایدارتر بوده، و از آن جهت که به قید کتابت درآمده، می‌تواند در طول قرن‌ها، در اختیار نسل‌های بعدی قرار گرفته و تجربه‌های زیستی گذشتگان را به آیندگان انتقال دهد و مورد استفاده قرار گیرد.
نثر کتاب فوائد الفواد ملفوظات خواجه نظام‌الدین اولیاء بدایونی همانند دیگر کتاب‌های عرفانی، که از مختصات نوشته‌های اهل طریقت است، نثری ساده و روان بوده و قابل فهم برای همگان است. این کتاب به سبب نیاز منطقه‌ای، بارها در شبه قاره هند چاپ و منتشر گردیده است، امّا در حال حاضر به سبب آنکه مردم منطقه با زبان فارسی آشنائی لازم را ندارند، دیگر چاپ و منتشر نمی‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1399/01/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فوائد الفواد ملفوظات خواجه نظام الدین اولیا بدایونی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فوائد الفواد ملفوظات خواجه نظام الدین اولیا بدایونی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک