رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

جنگ الکترونیک: تاریخ شفاهی علی اسحاقی

جنگ الکترونیک: تاریخ شفاهی علی اسحاقی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
علی اسحاقی در کتاب تاریخ شفاهی علی اسحاقی « جنگ الکترونیک » طی 27 جلسه گفتگو، شکل گیری، توسعه و ماموریت های این واحد تا سال 1365 و بخشی از لایه های پنهان این دوران تاریخ ساز را بازگو می کند. این کتاب، در ۵۸۴ صفحه تدوین شده است و روایت اسحاقی از دوران کودکی تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را در برمی‌گیرد.
یداالله ایزدی مولف کتاب در بخشی از اثرش «علی اسحاقی» را اینگونه معرفی می‌کند: علی اسحاقی متولد ۱۳۲۷ در روستای یزدآباد استان اصفهان است. در سه سالگی به همراه خانواده به عراق مهاجرت کرد و تا پایان دوران متوسطه در مدارس بغداد بود. زندگی و تحصیل در عراق موجب تسلط وی بر زبان عربی شد؛ اما وقوع چند کودتا در عراق و نهایتا به روی کار آمدن حزب بعث، به تشدید اختلافات مرزی عراق با ایران انجامید و همچنین سیاست این حزب در اخراج ایرانیان مقیم آن کشور سبب شد زمانی که او جوانی بیست ساله بود، به ناچار همراه خانواده به میهن بازگردد.
بر اساس این گزارش، علی اسحاقی نامی آشنا برای فرماندهان جنگ ایران و عراق است، «واحد شنود» یا جنگ الکترونیک در دوران دفاع مقدس با نام وی گره خورده است. جرقه شکل گیری واحد شنود از غنیمت گرفتن بی‌سیم روشن عراقی‌ها در منطقه دارخوین زده شد و اسحاقی در این امر نقشی موثر داشت.
از جمله ماموریت‌های جنگ الکترونیک رصد کردن فعالیت‌های ارتش عراق از خط مقدم نبرد تا بعداد بود. عملکرد موفق واحد شنود تا عملیات فتح‌المبین، سبب شد تا این واحد نوپا با نام واحد جنگ الکترونیک از عملیات بیت المقدس تا پایان جنگ نقش آفرینی کند.
اسحاقی در ۲۷ جلسه گفت‌وگو، شکل گیری، توسعه و ماموریت‌های این واحد تا سال ۱۳۶۵ و بخشی از لایه‌های پنهان این دوران تاریخ‌ساز را بازگو کرده است و محتوای این جلسات مضمون کتاب «روایت علی اسحاقی از جنگ الکترونیک» شکل داده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1399/02/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنگ الکترونیک: تاریخ شفاهی علی اسحاقی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جنگ الکترونیک: تاریخ شفاهی علی اسحاقی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک