رسته‌ها

All Things Natural: Ficino on Plato's Timaeus

All Things Natural: Ficino on Plato's Timaeus
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
نویسنده:
مترجم:
Arthur Farndell
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
Marsilio Ficino, a leading scholar of the Italian Renaissance who translated all the works of Plato into Latin, examines Plato’s Timaeus, the most widely influential and hotly debated of the Platonic writings. Offering a probable account of the creation and nature of the cosmos, the discussion incorporates such questions as What is the function of arithmetic and geometry in the design of creation? What is the nature of mind, soul, matter, and time? and What is our place in the universe? To his main commentary Ficino adds an appendix, which amplifies and elucidates Plato’s meanings and reveals fascinating details about Ficino himself.
بیشتر
در کشور شما در دسترس نیست
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
pirmardan
pirmardan
1399/03/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی All Things Natural: Ficino on Plato's Timaeus

تعداد دیدگاه‌ها:
3
[quote='Aristoteles']مارچلو فیچینو "پرچمدار عقلانیت" در آندوران نبود ، من بعضی از تفسیر های او بر کتابهای اقلاطون خوانده ام ، و بر می آید فیچینو بیشتر برانگیخته از اندیشه عرفانی و نو افلاطون(اشراقی ) پلوتینوس دارد تا عقل گرایی ناب ارسطویی مسیحی آنگونه که در فیلسوفان پیش از او بویژه توماس آکویناس بوده است ،[/quote]
همانگونه که شما فرموده اید فیچینو پیرو افلاتون و فلوطین است در حالی که قدیس توماس آکویناس بیشتر گرایش به ارسطو و استدلالیون دارد. حضرت مولانا فرموده اند: "عقل جزئی عقل را بد نام کرد" . به عبارت دیگر در نزد مولانا بین عقل کلی که بارقه ای از علم الهی باشد و عقل جزئی که اندیشه ها و استدلالات بشری تمایز قائل می شوند. افلاطون نیز در رساله تئتتوس هستی را به خطی دوپاره شده که معقولات و محسوسات باشند مثال می کنند. هر پاره نیز به دو بخش تقسیم می شود. محسوسات یک نیمه شامل اشیاء است و نیمه دیگر تصویر اشیاء. مقولات هم یک نیمه عقل بسیط و کلی است و یک نیمه تصویر ان که نظریات و استدلالات باشند. من در گفته نخستین خود نظر به این کاربرد از واژه عقل در مقابل استدلال داشتم که وی را پرچمدار سنت عقلانی خواندم. از این که این مطلب را پیش آوردید ممنونم.
مارچلو فیچینو "پرچمدار عقلانیت" در آندوران نبود ، من بعضی از تفسیر های او بر کتابهای اقلاطون خوانده ام ، و بر می آید فیچینو بیشتر برانگیخته از اندیشه عرفانی و نو افلاطون(اشراقی ) پلوتینوس دارد تا عقل گرایی ناب ارسطویی مسیحی آنگونه که در فیلسوفان پیش از او بویژه توماس آکویناس بوده است ،
در بین اندیشمندان انتهای قرون میانه در اروپا فیچینو به عنوان پرچمدار ذات عقلانی سنت مسیحی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تفاسیر وی بر افلاطون روشنگر و عمیق هستند.
All Things Natural: Ficino on Plato's Timaeus
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک