رسته‌ها
یادها
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
نویسنده:
مترجم:
ز. اسعد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
نادژدا کنستانتیونوا کروپسکایا چهره انقلابی، نویسنده، آموزگار روسی، و همسر و مشاور ولادیمیر لنین بود. او در ۱۹۰۱، هنگام انتشار ایسکرا، دبیر هیات تحریریهٔ آن بود. کروپسکایا نقش موثری در به رسمیت شناخته شدن روز جهانی زن در روسیه داشت. او در سال ۱۸۹۸ با لنین ازدواج نمود و تا آخرین لحظات زندگی لنین در کنار او ماند.

از مقدمه کتاب:
خاطراتی که در این کتاب می خوانید مربوط به سالهای 1894 تا 1917 است. یعنی از اولین باری که من ولادیمیر ایلیچ را دیدم تا انقلاب اکتبر. بارها به من گفته اند که خاطراتم سطحی است. البته همه کس مشتاق است تا هر چه ممکن است بیشتر درباره ایلیچ بداند. بخصوص که این دوره دارای اهمیت تاریخی عظیمی نیز هست. زیرا که شاهد رشد جنبش توده ای کارگران، شاهد به وجود آمدن حزب قوی و سرسخت طبقه کارگر، آب دیده شدن آن تحت سخت ترین شرایط کار مخفی و رشد مداوم آگاهی طبقاتی و تشکیلاتی بوده که به پیروزی انقلاب سوسیالیستی پرولتری انجامیده است. کتابها و مقالات جالب توجه بسیاری می تواند درباره این دوره و درباره ایلیچ نگاشته شود. هدف این خاطرات دادن تصویری است از اوضاع و شرایطی که ولادیمیر ایلیج در آن کار و زندگی می کرده است. من فقط مطالبی را نوشتم که به روشنی در خاطرم مانده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
534
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1399/08/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یادها

تعداد دیدگاه‌ها:
1
دست مریزاد بر شما بخاطر کتاب‌های عالی‌یی که در اختیار عموم قرار میدهید
کسانی که تاریخ انقلاب شکوهمند اکتبر را مطالعه می‌کنند این کتاب را نادیده نگیرند
نکات بسیار غنی و روشنگری درباره مبارزه نظری بلشویک‌ها با واپس‌گرایانی که بخاطر بحران‌های سرمایه‌داری خود را به طبقه کارگر نزدیک می‌کردند در این کتاب وجود دارد.
PDF
17 مگابایت
یادها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک