رسته‌ها
منشا و تکامل حیات
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 20 رای
✔️ پیشگفتار نویسنده کتاب:
کتابی که از نظر خوانندگان می گذرد، حاصل یک سلسله مطالعات طولانی اینجانب در مورد معمای منشا زندگی است. هنوز هم مسئله منشا و ماهیت زندگی که بهم وابستگی کامل دارند، محور مطالعات زیست شناسی می باشند. اوایل ماهیت حیات توسط دانشمندان علوم طبیعی کاملا جدا از رسیدگی به منشا آن و به نحو مطلقا متافیزیکی (مابعدالطبیعه) مورد تدقیق قرار می گرفت. امروزه طبیعی دانان پذیرفته اند که هیچ یک از سه مسئله زیر یعنی منشا حیات، ماهیت حیات و بالاخره تکامل حیات نمی توانند جدا بررسی شوند و هر سه به نحو کاملی باهم آمیخته می باشند. در این کتاب مسئله حیات دقیقا از این نقطه نظر بررسی می شود.

سرفصل های کتاب عبارتند از:
فصل اول: ماهیت زندگی
فصل دوم: منشا حیات
فصل سوم: نخستین مرحله تکامل حیات
فصل چهارم: مراحل بعدی تکامل حیات

ترجمه دیگر: https://ketabnak.com/book/50411
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
268
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1399/03/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی منشا و تکامل حیات

تعداد دیدگاه‌ها:
6
این کتاب "علمی" ولی قدیمی است. "فریب تطور انواع" ؟!
این کتاب در ظاهری علم نمایانه فریب تطور انواع را به خواننده القا می کند و سبب گمراهی بسیاری بوده است.

علم‌نما یعنی چی؟! علم نمایانه چگونه است و چطور از دید شما باعث گمراهی(خود این واژه نیز نیاز به توضیح دارد تا ببینیم آیا می‍شود سر آن به توافق برسیم یا نه) می‌شود؟! در آخر بفرمایید "تطور انواع" که فرمودید فریب است را چرا فبول ندارید و شاهد و مدرک‌ شما برای رد آن چیست؟
[quote='سپربلوط']تطور در کتابهای درسی امروز ایران هم تدریس میشود به قول معروف شاه میبخشد و شاه قلی نمیبخشه اسم درست این نظریه تطور است نه تکامل چون در روند تطور خیلی وقتیها حرکت معکوس است و کیفیت زیستی کاهش پیدا میکند نه افزایش ( تکامل)[/quote]
با درود امروزه واژه پارسی "فرگشت" بجای تکامل استفاده میشود همانطور هم که فرمودید تکامل معادل مناسبی برای Evolution نیست گاهی موجودی در روند فرگشتی ساده تر و ناقص تر از نظر اندام ها می‌شود!
برای کسانی که دیدگاه مذهبی دارند بد نیست کتاب "قرآن مجید تکامل و خلقت انسان" نوشته دکتر یدالله سحابی استاد زمین شناسی دانشگاه تهران را مطالعه کنند.
همچنین کتاب "مواجه با داروین؛ نخستین برخوردها با نظریه تکامل در شرق مسیحی و اسلامی" نوشته : عادل زیادات - ترجمه: امیرمحمد گمینی
تاریخچه موضع گرفتن ایرانیان در برابر نظریه فرگشت را در صحبتهای دکتر عرفان خسروی(انجمن ترویج علم) را در اینجا میتوانید بخوانید
تطور در کتابهای درسی امروز ایران هم تدریس میشود به قول معروف شاه میبخشد و شاه قلی نمیبخشه اسم درست این نظریه تطور است نه تکامل چون در روند تطور خیلی وقتیها حرکت معکوس است و کیفیت زیستی کاهش پیدا میکند نه افزایش ( تکامل)
این کتاب در ظاهری علم نمایانه فریب تطور انواع را به خواننده القا می کند و سبب گمراهی بسیاری بوده است. در سالهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۶۰ این کتاب از عمده کتب مطالعا تی سازمان چپگرا در ایران و بسی ممالک دیگر بوده است. جای تأسف است که هنوز کسانی صید این آموزه های گمراه کننده می شوند.
ترجمه دیگری از این اثر در کتابناک موجود است:
https://ketabnak.com/book/50411/%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A7%D8%A1-%D9%88-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A2%D9%86
منشا و تکامل حیات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک