رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ضرب المثلهای منظوم فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 16 رای
گردآوری: محمدعلی حقیقت سمنانی
ب‍ا م‍ق‍دم‍ه‌ای‌ ب‍ه‌ ق‍ل‍م‌: م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌ اس‍لام‍ی‌ ن‍دوش‍ن‌

✔️ از پیشگفتار کتاب:
به طوری که همگان می دانند، ضرب المثل های زبان فارسی به دو دسته منظوم و منثور تقسیم می شود و مثل های این کتاب همگی منظوم است و مثلهای منثور در آن نیامده، به استثنای چند نمونه که به عنوان شاهد آورده شده است. هرگز تصور نشود که نگارنده مدعی است که تمام ضرب المثل های منظوم فارسی را در این کتاب جمع کرده است. دامنه ضرب المثل های فارسی به اندازه ای وسیع است که از مجموع آنها می توان دهها کتاب تهیه کرد که آن هم از عهده این ناچیز برنمی آید. در این کتاب نظر به ضرب المثل های منظومی بوده که یک مصراع آن مشهور است و مصراع دیگر آن را کمتر کسی ممکن است بداند و تقریبا ناشناخته است، به دیگر معنی منظور و مقصود شاعر در همان نیم بیت آمده و برای درک معنی مورد نظر به مصراع دیگری نیازی نیست...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1399/03/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ضرب المثلهای منظوم فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با عرض سلام.
این کتاب چاپ تمومه
استدعا دارم اگه کسی داره، لطف کنه و لینکش رو در اختیار من قرار بده
سپاس فراوان
مثل ها به عنوان ستون فرهنگ مردم و یکی از اقسام ادبی همواره مورد توجه شاعران بوده است؛ چنان که حتی کاربرد مثل و تمثیل و استشهاد یکی از شاخصه های سبکی به شمار می آمده است.در مجموع تعداد 11691 مثل از هفتاد شاعر از میان یکصد هزار مثل؛ یعنی 5/11 درصد از امثال فارسی، به طریق ارسال مثل یا مثل منظوم در دیوان این شاعران دیده شده که سعدی، صائب و نظامی بیشترین استفاده را از امثال داشته‌اند.
ضرب المثلهای منظوم فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک