رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
۵۰ سال پهلوی: خدمات و مفاسد
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 18 رای
کاری از: سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت پژوهش مرکز بصیرت

مقدمه:
کشور ایران به عنوان یکی از تمدنهای اصیل و کهن، دارای تاریخ پر فراز و نشیبی است. داستانهایی تلخ و شیرین از پادشاهان گذشته که هر کدام در رقم زدن فرداهای ایران نقش مهمی داشته اند.
وقتی پای داستانهای تاریخ می‌نشینیم به چرایی بسیاری از مسائل امروز خودمان پی می‌بریم؛ پس بررسی میکنیم، به قضاوت می نشینیم و نتیجه می گیریم.
هنگامی که تاریخ معاصر را ورق میزنیم به حکومتی برمی خوریم که تاثیرات خاصی بر بافت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم ایران گذاشته است. حکومتی که در سال ۱۲۹۹ه . ش با کودتا روی کار آمد و تا سال ۱۳۵۷ بر ایران حکومت کرد در این حکومت یک پدر و پسر به نامهای رضا و محمدرضا خود را پهلوی نامیدند و تاج گذاری کردند.
ما در این کتاب با دیدگاهی محققانه به بررسی عملکرد این رژیم پرداخته‌ایم و کوشیده‌ایم تا در تدوین این کتاب جز از منابع معتبر بهره نبریم؛ که البته نبرده‌ایم.
در این کتاب سه فصل در نظر گرفته شده است:
نقاط قوت حکومت پهلوی
نقاط ضعف این رژیم
تبیین و بررسی شاخصه های توسعه قبل و بعد از انقلاب
هدف از تدوین این کتاب رفع شبهات موجود و روشنگری برای نسل جوان است. نسلی که با زوایای پیچیده و مختلف آن دوران کمتر آشناست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1399/01/13
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ۵۰ سال پهلوی: خدمات و مفاسد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
۵۰ سال پهلوی: خدمات و مفاسد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک