رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شهدای محراب و دفاع مقدس
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
کتاب «شهدای محراب و دفاع مقدس» نوشته مهدی بهرامی، در سال جاری از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس راهی بازار نشر شد. هر فصل این کتاب در دو بخش، ابتدا زندگینامه یکی از شهدای محراب را مورد بررسی قرار داده و در ادامه به تبیین موضوع دفاع مقدس در اندیشه آن شهید پرداخته است.
نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:
«بدون تردید فعالیت‌های مستمر و موثر نمایندگان امام (ره) همچون آیات عظام: مدنی، دستغیب، صدوقی و اشرفی اصفهانی بود که دشمنان و منافقان را بر آن داشت که دفعات متعدد اقدام به ترور این شخصیت‌های بزرگ دینی و سیاسی کنند و بالاخره مردم و انقلاب را از وجود چنین شخصیت‌های برجسته‌ای محروم کنند. بی‌شک شهادت چنین افرادی که تمام زندگی خود را وقف اسلام و کمک به مردم و انقلاب اسلامی کرده بودند و از یاران نزدیک امام (ره) به‌شمار می‌آمدند، برای ایشان بسیار سخت و ناراحت‌کننده بود، به‌طوری‌که این ناراحتی و حزن در تمام اطلاعیه‌هایی که امام بزرگوار برای شهادت هرکدام از این بزرگان داده بود، کاملا مشهود است. از همین‌رو سعی شده است در این کتاب اندیشه و خدمات شهدای محراب در مورد دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و فعالیت‌های آن‌ها در طول دفاع مقدس تا زمان شهادتشان بررسی شود. بر همین اساس اگرچه آیت‌الله قاضی طباطبایی به‌عنوان اولین شهید محراب در انقلاب اسلامی مطرح است، اما چون ایشان قبل از جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند و با توجه به رویکرد دفاع مقدسی این کتاب، طبیعتا به احوالات و سخنان ایشان پرداخته نشده است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1399/04/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شهدای محراب و دفاع مقدس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شهدای محراب و دفاع مقدس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک