رسته‌ها
راهنمای ریسک کشوری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
کتاب راهنمای ریسک کشوری اثری است از مینا تاکسوز به ترجمۀ حسام الدین عباس حلاج/ سید حمیدرضا عظیمی و چاپ انتشارات امین الضرب. اثر حاضر یکی از کتاب های شاخص حوزه ریسک کشوری در سال 2018 است که به ارائۀ مدل ریاضی محاسبه ریسک، جدیدترین تئوری ها در این حوزه، چندین مطالعۀ موردی درباب این موضوع و کاربرد ریسک کشوری در تصمیم گیری های کلان اقتصادی می پردازد.

گزیده ای از کتاب:
عدم تعادل در پرداخت های خارجی می تواند بیانگر وجود مشکلات اساسی در ساختار تجارت نیز باشد. تمرکز از سوی شریک تجاری منشا عمده آسیب پذیری است. مطالعات آماری نشان می دهند که آسیب پذیری رشد در برابر رشد عمده شریک تجاری یکی از مهمترین عوامل خارجی است: رشد میان مدت ضریب همبستگی نزدیک به یک را نشان می دهد. نظام های اقتصادی دارای بازار داخلی کوچک و وابسته به رشد مبتنی بر صادرات در این ارتباط حساس تر هستند. نه تنها رشد بلکه تغییرات در نرخ ارز شریک تجاری نیز منتقل می شوند.
حدود یک سوم صادرات آرژانتین به بازار مرکوزر، اتحادیه گمرکات امریکای جنوبی، وارد می شود که حجم زیادی از آن به برزیل می رود. بحران در اقتصاد برزیل و کاهش عظیم ارزش واقعی ارز در اواخر دهه 1990 در تضعیف قفل ارزی آرژانتین نقش داشت.
ترکیه در نیمی از صادرات خود به اتحادیه اروپا متکی است. بحران منطقه یورو و کاهش ارزش یورو در برابر دلار ضربه سنگینی به صادرات ترکیه وارد کرد. این ضربه نه تنها تقاضا برای کالای این کشور را تحت تاثیر قرار داد، بلکه باعث تضعیف رقابت پذیری آن نیز شد. ترکیه انرژی و مواد خام خود را بر حسب دلار وارد و محصولات تولیدی و خدمات خود را بر حسب یورو صادر می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
376
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
esmaeel Feizi
esmaeel Feizi
1399/02/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راهنمای ریسک کشوری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
راهنمای ریسک کشوری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک