رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کوروش کبیر
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
نویسنده:
درباره:
کوروش کبیر
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
از متن کتاب:
کوروش کبیر، پسر کمبوجیه، نوه کوروش اول و نبیره چیش پیش از دودمان هخامنش جد بزرگ، پادشاه پارسیان و شاهزاده ای پارسی بود که با اتحاد دو قوم پارس و ماد و اصلاح میان آنها، کشور ایران و امپراطوری هخامنشی را بنیان نهاد و بدین گونه موفق به تاسیس بزرگترین دولت جهانی و مردمی گردید.
کوروش (سیروس در انگلیسی و کورس در یونانی) در تاریخ یکی از چهره های شاخص و شناخته شده است. موفقیت او در شکل گیری امپراتوری هخامنشی، نتیجه و آمیزه ای از هوشیاری و مهارتهای او در دیپلماسی و نظامی گری و همچنین خلق و خوی او و داشتن دانایی و درایت کامل او از کشور بود. این شاه توانمند پارسی که به واسطه سخاوت و خوش قلبی سرشارش همه او را پیشوای خود می دانستند، پس از مرگ نیز نام نیکش بر زبانها جاری شد به طوری که ما ایرانیان او را "پدر" و یونانیان با آنکه از دولت هخامنشی خاطره خوشی ندارند و کوروش کشور آنها را گرفته و آنها را در سواحل آسیای صغیر مهقور قدرت خویش ساخت، از او به عنوان "سرور و قانونگذار" یاد می کنند. یهود که وی آنها را جهت اجرای آیین و بنای معبد، آزادی و کمک اعطا کرد، وی را همچون مسیح خویش تلقی می کردند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1398/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کوروش کبیر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کوروش کبیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک