رسته‌ها
مسائل جنبش و حزب توده
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 13 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 13 رای
✔️رساله حاضر متن کامل مصاحبه ایست که خلاصه آشفته و شتابزده ای از آن در شماره های ۲۷ و ۲۸ مجله تهران مصور مورخ ۵ و ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ چاپ شده است. این مصاحبه دو هفته پیش از این تاریخ یعنی در دهه آخر تیر صورت گرفته بود که چون خلاصه و منتخب آن ممکن بود سوء تفاهماتی بوجود آورد عینا از روی نوار تنظیم و منتشر میشود.

از متن کتاب:
حزب توده ایران در دهه ۱۳۲۰ به یکی از بازیگران اصلی سپهر سیاسی ایران تبدیل شده بود، پس از کودتای ۲۸ مرداد و افشای سازمان افسری، حزب با سرکوب گسترده‌ای از سوی حکومت روبرو شد و صدها افسر ارتش ایران به دلیل عضویت در این حزب به اعدام، زندان و تبعید محکوم شدند. حزب که از سال ۱۳۲۷ غیرقانونی اعلام شده بود، به فعالیت مخفی خود ادامه داد و بخشی از رهبران و کادرها هم کشور را ترک کردند...
عرض کنم آقای مومنی برای اینکه هم گشایشی بشود برای بحث و هم چون نمیخواهیم یک چیز رسمی هم باشد یک تحلیل شما بکنید از این قیام و به خصوص از وضعیتی که بعد از قیام پیدا شده ، چه توی صف بندی نیروها ، یعنی که نیروها بعد از قیام چه صف بندی ای کردند ، و سمتی که فکر می کنید جریان دارد به خودش می گیرد.
- منظور چه زوایایی یا چه جنبه هایی از قیام است؟
- هم از نظر طبقاتی ، هم از نظر ایدئولوژیک ، حالا از یک جایی بحث را خودتان شروع کنید ، که اساسا زمینه های ذهنی قیام چه بوده و به خصوص در شرایط فعلی ، یعنی بعد از پیروزی ، صف بندی نیروها چه تغییراتی نسبت به سابق پیدا کرده است؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
111
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1398/12/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مسائل جنبش و حزب توده

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مسائل جنبش و حزب توده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک