رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فقه سیاسی اسلام: اصول سیاست خارجی اسلام - جلد 2

فقه سیاسی اسلام: اصول سیاست خارجی اسلام - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
از مقدمه کتاب:
می خواهیم بررسی اصول سیاست خارجی اسلام را شروع کنیم. ضمنا تذکر این نکته در همینجا مناسب به نظر می رسد که بدانیم آنچه در این درسها به اسم فقه سیاسی اسلام در زمینه سیاست داخلی و سیاست خارجی مطرح شده و یا می شود، تنها قطرات کوچکی از دریای بیکران و مواج و عمیق فقه اسلام است و نه تمام آن.
ما در این درسها تنها به بررسی خطوطی از فقه سیاسی اسلام پرداخته ایم به امید اینکه فتح باب و مقدمه ای باشد برای بحثها و تحقیقات دامنه دارتر از ما آگاهتران نسبت به فقه اسلام. این بررسی ها می تواند انجام وظیفه مکلفین در برابر خون و رنج و محنت و غربت فقها شهید اسلام از شاگرد مکتب تفسیر و تفقه مکتب امام سجاد "سعید ابن جبیر" گرفته تا شهید اول و شهید ثانی (مولفین شرح لمعه و لمعه) و شهیدانی همچون مطهری و محمدباقر صدر و بالاخره کاروان همیشه روان "شهداء الفضیله" تلقی شود.
بهر حال اولین بحث از اصول سیاست خارجی اسلام، اصل دعوت است. دعوت اولین گام و اولین اصل در سیاست خارجی اسلام است و شیوه دعوت در سیره انبیا سلف و شخص پیامبر اسلام، روشن شده است. بحث دعوت در قسمتهای ذیل ادامه خواهد یافت:
1. وجوب دعوت - 2. اسلوب دعوت - 3. مراحل دعوت - 4. خلاصه مطالب درس
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شیعه زاده
شیعه زاده
1398/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فقه سیاسی اسلام: اصول سیاست خارجی اسلام - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فقه سیاسی اسلام: اصول سیاست خارجی اسلام - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک