رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

طلوع ماهواره و افول فرهنگ: چه باید کرد؟

طلوع ماهواره و افول فرهنگ: چه باید کرد؟
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
کتاب حاضر بحثی است در موضوع شبیخون فرهنگی و میدانهای آن که بیشتر بر موضوع تلویزیون متمرکز گردیده است. این کتاب در 2 فصل تنظیم شده است.
در فصل اول آن نویسنده به آثار و زیانهای جبران ناپذیر ابزارهای رسانه ای بر قوای ذهنی و سیستم عصبی انسان و اختلالهای فیزیولوژی و بیوشیمیایی بین دو بخش مستقل و جدا از هم چپ و راست مغز پرداخته و آثار زیانبار رسانه ها را بر قدرت تخیل و تعقل و حافظه، تداعی معانی و دیگر کنش های مغزی از جمله مسائل عاطفی و احساسی را مورد بررسی قرار داده است. این فصل از کتاب به دلیل تخصصی بودن، حوصله و تمرکز ذهنی و تحمل بیشتر خواننده را طلب می کند.
در فصل دوم با عنوان «چه باید کرد؟» به بررسی راهکارهای فرهنگی فردی و جمعی مقابله با آثار سوء این رسانه های ارتباط جمعی و به اثرات هر کدام بر فرهنگ و معارف دینی جامعه خودمان پرداخته است. همچنین در این فصل راهکارهایی را ارائه می نماید تا از آثار زیانبار رسانه ها در قوای ذهنی و عصبی بکاهد. به علاوه در این فصل، به نقد وضع موجود صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز پرداخته است.
نویسنده کتاب حاضر که برخی از آثار «نیل پستمن» را به فارسی ترجمه کرده است در بحثهای مطرح شده در این کتاب بسیار متأثر از آثار وی می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1398/11/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طلوع ماهواره و افول فرهنگ: چه باید کرد؟

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
طلوع ماهواره و افول فرهنگ: چه باید کرد؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک