رسته‌ها
مارکسیستها چه میگویند..؟
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
جزوه حاضر برگزیده قسمتهایی از کتاب جلال‌الدین فارسی تحت عنوان درسهایی درباره مارکسیسم است.

سخن ناشر:
یکی از عمده ترین نکات مثبت مارکسیسم مساله جبر تاریخی و دگرگونی جوامع بشری و گذار آنها از یک نظام اجتماعی به نظام اجتماعی دیگر است. بنا به اعتقاد مارکسیست ها، روابط تولید در جوامع بشری، تابع طرز تولید و نیروهای تولید دگرگون شوند، اجبارا روابط تولید و نظام های اجتماعی هم دگرگون می شوند. طرز تولید و نیروهای تولید در طول تاریخ تکامل می یابند و با روابط تولید تضاد پیدا می کنند. در این حال انسان ها به نظریه و مکتب جدیدی نیازمند می شوند که این تضاد را حل کرده، نیروها و روابط تولید را هماهنگ کند. مطابق با این اصل، مارکسیسم آن نظریه جدیدی است که برای حل تضادهای جامعه سرمایه داری بکار می آید و در نهایت نظام سرمایه داری را به نظام سوسیالیستی سوق می دهد. برای اثبات درستی یا نادرستی این نظریه، بهترین راه این است که تاریخ کشورهای جهان را مطالعه کنیم و ببینیم که آیا تکامل نیروهای تولید در این کشورها - بخصوص آنها که مارکس و انگلس آینده شان را پیشگویی کرده اند - این اصل را ثابت می کند یا نه؟
جزوه حاضر دقیقا به همین منظور است که فراهم شده و در دسترس علاقمندان به خصوص نوجوانان قرار می گیرد. لازم به یادآوری است که این جزوه برگزیده قسمتهایی است از کتاب ارزنده استاد جلال الدین فارسی تحت عنوان درسهایی درباره مارکسیسم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
38
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1399/09/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مارکسیستها چه میگویند..؟

تعداد دیدگاه‌ها:
1
علاوه بر تحسین همیشگی از دوستان گرداننده ی سایت، نکته یی برای تشکر در شیوه ی ارائه ی کتاب ها وجود دارد که دریغم آمد آن را ناگفته بگذارم و آن رسم الخط دقیق درج کتاب ها ست. برای مثال اگر دقت نظر وجود نداشت، دوستان می توانستند عنوان همین کتاب را این گونه درج نمایند: "مارکسیست ها چه می گویند...؟" اما دوستان قواعد و قوانین علمی کتابداری را رعایت کرده و عنوان را دقیقا با همان رسم الخط درج شده در صفحه عنوان کتاب ارائه نموده اند. چنین دقتی سخت کمیاب است و شایان تقدیر. به سهم خود از شما ممنونم.
مارکسیستها چه میگویند..؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک